Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011


‎"Londres est en pointe sur ce sujet " , comme quoi tout arrive !
www.lemonde.fr
Le Monde.fr - Cette réforme prévoit notamment de séparer les activités de détail des banques, dédiées aux particuliers, et les activités d'investissement.

ΤΟ ΒΗΜΑ - Προτιμήστε τον μαυροπίνακα! - science

ΤΟ ΒΗΜΑ - Προτιμήστε τον μαυροπίνακα! - science

ΤΟ ΒΗΜΑ - «Οχι στις απολύσεις στο δημόσιο» λέει ο Δ. Ρέππας - κοινωνία

ΤΟ ΒΗΜΑ - «Οχι στις απολύσεις στο δημόσιο» λέει ο Δ. Ρέππας - κοινωνία

Εθνικό ληξιαρχείο κατά της γραφειοκρατίας

Εθνικό ληξιαρχείο κατά της γραφειοκρατίας

ΤΟ ΒΗΜΑ - Παράταση στις ηλεκτρονικές δηλώσεις του Ε9 - oικονομία

ΤΟ ΒΗΜΑ - Παράταση στις ηλεκτρονικές δηλώσεις του Ε9 - oικονομία

Victor Monsan a partagé une photo de Theracoach.
Nos différences sont une richesse et non une barrière !
Tolérons nos différences avec respect et compassion.
Christine / Theracoach
Theracoach
Par : Theracoach

ΤΟ ΒΗΜΑ - Αγνοια για τις κρυμμένες πηγές αλατιού έχουν οι Ελληνες - κοινωνία

ΤΟ ΒΗΜΑ - Αγνοια για τις κρυμμένες πηγές αλατιού έχουν οι Ελληνες - κοινωνία

Αντίστροφη μέτρηση για τα αποτελέσματα της Noble | Sigma Live

Αντίστροφη μέτρηση για τα αποτελέσματα της Noble | Sigma Live

ΤΟ ΒΗΜΑ - Πόσο αγαπάνε την πατρίδα οι πολιτικοί μας - γνώμες

ΤΟ ΒΗΜΑ - Πόσο αγαπάνε την πατρίδα οι πολιτικοί μας - γνώμες

ΤΟ ΒΗΜΑ - Εκλεισαν 18 ξενοδοχεία το 2011 στην Αθήνα - oικονομία

ΤΟ ΒΗΜΑ - Εκλεισαν 18 ξενοδοχεία το 2011 στην Αθήνα - oικονομία

Πρώτο ΘΕΜΑ online : «Ανειλικρινές» το πόθεν έσχες του Ακη - Πολιτική

Πρώτο ΘΕΜΑ online : «Ανειλικρινές» το πόθεν έσχες του Ακη - Πολιτική

Ferrostaal: Στη φυλακή δύο πρώην μάνατζερ για μίζες — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Ferrostaal: Στη φυλακή δύο πρώην μάνατζερ για μίζες — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Ο Μιχάλης είναι μπερδεμένος και μας μπερδεύει

Ο Μιχάλης είναι μπερδεμένος και μας μπερδεύει

Τα χαμένα κονδύλια για τη μετανάστευση

Τα χαμένα κονδύλια για τη μετανάστευση

Το άγχος των πρωτοκλασάτων
Του Κωνσταντινου Ζουλα
Πώς θα σας φαινόταν, αλήθεια, αν από την επόμενη Βουλή έλειπαν οι μισοί πράσινοι υπουργοί της σημερινής κυβέρνησης; Το ερώτημα δεν είναι καθόλου θεωρητικό, καθώς αυτή θα είναι η αναπόφευκτη συνέπεια της δημοσκοπικής κατάρρευσης του ΠΑΣΟΚ, που απειλεί να αφήσει εκτός Κοινοβουλίου τρανταχτά ονόματα, όπως τον Θόδ. Πάγκαλο, τον Γ. Παπακωνσταντίνου, τον Χρ. Παπουτσή, τον Δημ. Ρέππα, τον Χ. Καστανίδη, τη Βάσω Παπανδρέου, τον Π. Ευθυμίου, τη Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου ή τον Μιλτ. Παπαϊωάννου!
Σε όποιον φαίνεται απίθανο ένα τέτοιο σενάριο, αρκεί η εξής επισήμανση: Αν το ΠΑΣΟΚ λάβει στις εκλογές ποσοστό της τάξεως του 20% (η τελευταία πρόβλεψη της Public Issue ήταν ότι θα συρρικνωθεί στο 15,5%) δεν θα εκλέξει ούτε έναν βουλευτή σε περίπου μισές από τις περιφέρειες της χώρας! Στις δε πολυπληθέστερες αναμένεται να γίνει πρωτοφανής σφαγή, καθώς στη μεν Α΄ Αθηνών το ΠΑΣΟΚ θα εκλέξει μόνο 2 βουλευτές (από 8 που είχε το 2009) και στη Β΄ Αθηνών το πολύ 7 από τους 20 που εξελέγησαν προ διετίας!
Για να γίνει αντιληπτό πόσο σκληρή θα είναι η μάχη για την κατάληψη των συγκεκριμένων θέσεων, αρκεί η παράθεση των ονομάτων που τις διεκδικούν. Στη μεν Α΄ Aθηνών το 2009 εξελέγησαν κατά σειρά οι κ.κ. Κ. Σκανδαλίδης, Αννα Διαμαντοπούλου, Χρ. Παπουτσής, Ν. Αλευράς, Θ. Τσούρας, Σπ. Κουβέλης, Παντ. Οικονόμου και Πέμη Ζούνη. Εξ αυτών, όπως προαναφέρθηκε, θα επανεκλεγούν το πολύ δύο στελέχη ή και μόνον ένα, δεδομένου ότι στην ίδια περιφέρεια θα επανέλθει η δημοφιλής Φώφη Γεννηματά, ενώ ουδείς εκ των προαναφερομένων θέλει να φαντάζεται το ενδεχόμενο τη μία εκ των πολυπόθητων εδρών να καταλάβει (άνευ σταυρού όπως δικαιούται) ο κ. Γ. Παπανδρέου!
Ακόμη πιο δραματική αναμένεται η ενδοκομματική μάχη στη Β΄ Αθηνών. Εκεί, εάν δεν έχουν αλλάξει άρδην οι συσχετισμοί που χάρισαν το 2009 τις πρώτες έδρες στους κ.κ. Ανδρ. Λοβέρδο, Μ. Χρυσοχοΐδη, Λ. Κατσέλη, Απ. Κακλαμάνη και Μιλ. Αποστολάκη, στους προαναφερθέντες –αν επανεκλεγούν– θα προστεθούν μόνο δύο επιπλέον. Ποιοι θα διεκδικήσουν τις δύο αυτές έδρες; Με τη σειρά που εξελέγησαν το 2009 είναι οι Μ. Ανδρουλάκης, Μαρ. Ξενογιαννακοπούλου, Π. Ευθυμίου, Βάσω Παπανδρέου, Τηλ. Χυτήρης, Γ. Κουτρουμάνης, Αννα Νταλάρα, Κ. Γείτονας, Μιλτ. Παπαϊωάννου, Γ. Βούρος, Γ. Χαραλαμπόπουλος και Χρ. Πρωτόπαπας. Εξυπακούεται πως όσο πιο κάτω βρίσκεται στη εν λόγω λίστα κάθε όνομα τόσο μικρότερες πιθανότητες έχει κατά τεκμήριο να επανεκλεγεί, ενώ σημειωτέον ότι τη μία εκ των επτά εκλόγιμων θέσεων επιθυμούν να διεκδικήσουν τόσο ο κ. Γ. Ραγκούσης όσο και ο Γ. Παπακωνσταντίνου (αμφότεροι είναι βουλευτές Επικρατείας).
Στο υπόλοιπο Αττικής
Σφαγή αναμένεται και στο υπόλοιπο Αττικής, στο οποίο επίσης θα εκλεγούν μόνο 2 πράσινοι, αν το ΠΑΣΟΚ συντριβεί με 20%. Αν επαναληφθούν οι συσχετισμοί του 2009, θέση στη Βουλή θα έχουν μόνον η κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου και ο Βασ. Οικονόμου και όχι οι κ. Θ. Πάγκαλος, Π. Ασπραδάκης και Κ. Βρεττός. Ως εκ τούτου, είναι μάλλον παράδοξο ότι στην ίδια περιφέρεια φλερτάρουν να δοκιμαστούν και οι κ. Π. Γερουλάνος και Ηλ. Μόσιαλος (ο τελευταίος «βλέπει» και τον νομό Τρικάλων).
Αντιστοίχως τις δύο έδρες στην Α΄ Θεσσαλονίκης θα διεκδικήσουν οι κ.κ. Ευ. Βενιζέλος, Χ. Καστανίδης, Χρ. Αράπογλου, Γ. Μαγκριώτης, Εύα Καϊλή και Σπ. Βούγιας, ενώ στα παράδοξα ενδεχόμενα του εκλογικού νόμου είναι το ΠΑΣΟΚ να χάσει όλες ανεξαιρέτως τις έδρες του στην Κορινθία, την Καβάλα, την Πιερία, την Ημαθία και τη Βοιωτία. Με συνέπεια εκτός Βουλής να βρεθούν (μεταξύ πολλών άλλων) οι Π. Μπεγλίτης, Μ. Τιμοσίδης, Γ. Αμοιρίδης, Θ. Γικόνογλου, Αγγ. Τόλκας και Β. Τόγιας. Τέλος, τη μοναδική έδρα που αναμένεται να κερδίσουν οι πράσινοι στην Α΄ Πειραιά θα διεκδικήσουν οι βουλευτές Δ. Καρύδης και Μ. Μπεντενιώτης, την αντίστοιχη στη Β΄ Πειραιά οι Γρ. Νιώτης, Δ. Λινζέρης, Γ. Διαμαντίδης, ενώ εξαιρετικά αμφίβολο είναι αν θα επανεκλεγούν οι υπουργοί κ. Γ. Πεταλωτής (Ροδόπη) και Σωκρ. Ξυνίδης (Ξάνθη) καθώς και εκεί το ΠΑΣΟΚ θα περιοριστεί σε μία έδρα. Κάτι αντίστοιχο απειλεί και τον κ. Δημ. Ρέππα, καθώς στην Αρκαδία είχε προηγηθεί μόνο με 6 ψήφους διαφορά του κ. Οδ. Κωνσταντινόπουλου και στη συγκεκριμένη περιφέρεια επίσης το ΠΑΣΟΚ αναμένεται να εκλέξει μόνον ένα βουλευτή.
Ολα τούτα δικαιολογούν, βέβαια, την πρωτοφανή παρασκηνιακή μάχη που δίδεται προκειμένου κάποιοι από τους απειλούμενους κορυφαίους να βρεθούν στην ασφάλεια του ψηφοδελτίου Επικρατείας. Αν το ΠΑΣΟΚ ωστόσο λάβει πανελλαδικό ποσοστό της τάξεως του 20%, ακόμη και αυτό το ψηφοδέλτιο μπορεί να εκλέξει μόνο 2 –ή το πολύ 3– βουλευτές...

Το άγχος των πρωτοκλασάτων

Το άγχος των πρωτοκλασάτων

Φλερτάροντας με τον πάτο

Φλερτάροντας με τον πάτο

Διαψεύδει τα ΝΕΑ το Γραφείο του Πρωθυπουργού

Διαψεύδει τα ΝΕΑ το Γραφείο του Πρωθυπουργού

Belgique : l'impôt sur la fortune à nouveau sur la table ?

Belgique : l'impôt sur la fortune à nouveau sur la table ?

Pourquoi les anxiolytiques et somnifères favorisent-ils la maladie d'Alzheimer? | PsychoMédia

Pourquoi les anxiolytiques et somnifères favorisent-ils la maladie d'Alzheimer? | PsychoMédia

Comment faire le sevrage du Rivotril ou clonazépam (mise au point de l'Afssaps) | PsychoMédia

Comment faire le sevrage du Rivotril ou clonazépam (mise au point de l'Afssaps) | PsychoMédia

Πρώην υπ. Οικονομίας Αργεντινής: Μην αφήσετε να σας τραβήξουν την πρίζα — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Πρώην υπ. Οικονομίας Αργεντινής: Μην αφήσετε να σας τραβήξουν την πρίζα — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

L'affaire Timochenko éloigne l'Ukraine de l'Europe

Herman Van Rompuy (UE) et Viktor Ianoukovitch (Ukraine), le 19 décembre à Kiev. La délégation de l'UE s'est inquiétée des problèmes de la justice ukrainienne.
Herman Van Rompuy (UE) et Viktor Ianoukovitch (Ukraine), le 19 décembre à Kiev. La délégation de l'UE s'est inquiétée des problèmes de la justice ukrainienne.
 S'abonner au Figaro.fr

L'accord d'association avec l'UE est suspendu au sort réservé à l'opposante.

Compromis par l'affaire Timochenko, le sommet Union européenne-Ukraine a bien eu lieu lundi à Kiev sans pour autant tenir ses promesses. Plusieurs pays de l'UE, la France et l'Allemagne notamment, ont refusé de signer l'accord d'association qui devait constituer le point d'orgue de cette réunion. Négocié depuis 2007, cet accord comprend un important volet commercial qui établit une zone de libre-échange «profonde et complète». Les négociations sont bouclées, mais l'UE exclut d'évoquer dans le préambule de l'accord une perspective d'adhésion comme le souhaitaient les dirigeants ukrainiens. Selon un diplomate européen, «la signature et la ratification de l'accord n'auront jamais lieu si la situation ne change pas». Menée par le président de l'UE,Herman Van Rompuy, et celui de la Commission européenne, José Manuel Barroso, la délégation européenne a donc réitéré lundi sa «préoccupation» face aux «problèmes systémiques» qui affectent le système judiciaire ukrainien et aboutissent à des jugements «sélectifs» dont le principal objectif est de neutraliser toute opposition au régime du président Viktor Ianoukovitch. «Nous voulons aller de l'avant pour signer l'accord d'association le plus vite possible, mais cela dépendra des circonstances politiques», a déclaré Herman Van Rompuy en dénonçant «une justice politiquement motivée, dont le procès Timochenko est l'exemple le plus frappant». Le procès de l'ancienne premier ministre Ioulia Timochenko, condamnée en octobre à sept ans de prison pour abus de pouvoir, n'est en effet que la partie la plus visible de l'iceberg. Depuis son élection en février 2010, le président ukrainien et sa formation, le Parti des Régions, se sont employés à phagocyter l'ensemble du champ politique et institutionnel. Avec un certain succès comme en témoigne la décision prise mercredi dernier par la justice de mettre fin aux poursuites visant l'ex-président Léonid Koutchma sous prétexte que les preuves impliquant ce dernier n'ont pas été obtenues de manière légale.

Santé déclinante

Au pouvoir de 1994 à 2005, M. Koutchma est soupçonné d'avoir commandité le meurtre en 2000 du journaliste Gueorgui Gongadzé. Fondateur du journal en ligne Ukraïnska Pravda, Gongadzé avait disparu le 16 septembre 2000. Son corps décapité avait été retrouvé peu après dans une forêt proche de Kiev. En 2010, Iouri Kravtchenko, ancien ministre de l'Intérieur de Léonid Koutchma, avait été identifié par le parquet comme «l'instigateur» du crime. M. Kravtchenko s'est suicidé dans des circonstances mystérieuses en 2005. Un autre suspect, Volodymyr Litvine, ancien conseiller de Koutchma, est aujourd'hui président du Parlement. Quant à M. Koutchma lui-même, il gère à présent une fondation de bienfaisance et mène une vie aisée.
L'acharnement de la justice contre Ioulia Timochenko est une illustration toute aussi édifiante de cette dérive autoritaire. L'ancienne égérie de la «révolution orange» n'est certes pas un modèle d'intégrité, mais, malgré son impopularité, elle demeure une opposante redoutable. L'arbitraire dont elle est victime et sa santé déclinante ont fini par émouvoir les dirigeants européens. Diverses personnalités de haut rang, telles que l'ancien président polonais Aleksander Kwasniewski ou le commissaire à l'Élargissement Stefan Füle, ont tenté de fléchir Viktor Ianoukovitch sur ce dossier. Enclin à la clémence, le président ukrainien n'aurait pas réussi cependant à imposer son point de vue aux oligarques qui le soutiennent. Ces puissants milieux d'affaires voyaient dans l'accord d'association avec l'UE une promesse d'expansion économique. Mais l'Europe va mal tandis que la Russie, beaucoup moins sourcilleuse en matière de démocratie, leur tend les bras.
LIRE AUSSI:
» Scandale en Ukraine autour d'une vidéo de Timochenko
» L'UE s'inquiète de la santé de Ioulia Timochenko
» Ioulia Timochenko condamnée à sept ans de prison 

ΣΚΑΪ Player TV LIVE — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

ΣΚΑΪ Player TV LIVE — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)


Άκης Τσοχατζόπουλος, Εισαγγελέας, εισοδήματα, επανέλεγχος, πόθεν έσχες, πρώην βο
Στον εισαγγελέα το πόθεν έσχες του Άκη
20.12.2011
15:40
Οι ορκωτοί λογιστές που ξεσκόνισαν το πόθεν έσχες των βουλευτών έκριναν ανειλικρινή τη δήλωση του Άκη Τσοχατζόπουλου για το έτος 2010 (χρήση 2009) μετά τον επανέλεγχο που διενεργήθηκε και την άρση τραπεζικού, φορολογικού και χρηματιστηριακού απορρήτου.Η υπόθεση έχει παραπεμφθεί στον αρμόδιο Εισαγγελέα Εφετών, καθώς και στον Γενικό Επίτροπο Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Σύμφωνα με το πόθεν έσχες ο κ. Τσοχατζόπουλος έχει συνολικό εισόδημα 250.955, 87 ευρώ τα 150.000 από τα οποία δικαιολογεί ως λήψη δύο δανείων . Δεν έχει δηλώσει το σπίτι στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου ενώ παλιότερα περιουσιακά του στοιχεία δεν δικαιολογούνται με βάση τα εισοδήματα του.
Έχει το 50% της επικαρπίας ενός αγροτεμάχιου στην Αμάρυνθο 1.276 και 745 τμ αντίστοιχα που αποκτήθηκαν το 1983 και 1986 , την επικαρπία του 50% σπιτιού στον Κόρφο Κορινθίας 147 τμ που αποκτήθηκε από αγορά το 1994, δύο διαμερίσματα 59 και 142 τμ στην Κόμνα Τράκα που το αγόρασε το 2004 , ενώ η σύζυγος του Βίκυ Σταμάτη έχει από γονική παροχή ένα διαμέρισμα στο Χαλάνδρι 130 τμ.
Το ζεύγος δεν έχει καμία μετοχή ενώ ο ίδιος εμφανίζει να έχει μόνο 4297 ευρώ στην Εθνική τράπεζα , 7.000 ευρώ από δάνεια που έχει πάρει από Eurobank και Πειραιώς το πρώτο επισκευαστικό και το δεύτερο καταναλωτικό! Η δε σύζυγος φέρεται να διαθέτει όλα και όλα 225 ευρώ στην City Bank. Τι αυτοκίνητο δηλώνει; Ένα αυτοκίνητο 700 κυβικών που αγόρασε το 2007.

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Παπαγεωργόπουλος: «Στοχεύουν στην πολιτική μου δολοφονία» - Πολιτική

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Παπαγεωργόπουλος: «Στοχεύουν στην πολιτική μου δολοφονία» - Πολιτική

ΤΟ ΒΗΜΑ - Το σύνδρομο της καθήλωσης - γνώμες

ΤΟ ΒΗΜΑ - Το σύνδρομο της καθήλωσης - γνώμες

ΤΟ ΒΗΜΑ - Πλουσιότερος πολιτικός αρχηγός ο Γιώργος Καρατζαφέρης - πολιτική

ΤΟ ΒΗΜΑ - Πλουσιότερος πολιτικός αρχηγός ο Γιώργος Καρατζαφέρης - πολιτική

ΤΟ ΒΗΜΑ - Πώς η αυστηρή δίαιτα κρατά νέο τον εγκέφαλο - science - Ιατρική – Βιολογία

ΤΟ ΒΗΜΑ - Πώς η αυστηρή δίαιτα κρατά νέο τον εγκέφαλο - science - Ιατρική – Βιολογία

Γ. Φλωρίδης: Ο πολιτικός μπορεί να αλλάξει αρκεί να μιλήσει στο λαό με ειλικρίνεια — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Γ. Φλωρίδης: Ο πολιτικός μπορεί να αλλάξει αρκεί να μιλήσει στο λαό με ειλικρίνεια — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

K. Λαγκάρντ: H κρίση της Ε.Ε. θέτει σε κίνδυνο την παγκόσμια οικονομία — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

K. Λαγκάρντ: H κρίση της Ε.Ε. θέτει σε κίνδυνο την παγκόσμια οικονομία — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Μ. Χρυσοχοΐδης: Έπρεπε να αποφύγουμε το μνημόνιο (upd) — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Μ. Χρυσοχοΐδης: Έπρεπε να αποφύγουμε το μνημόνιο (upd) — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Β. Παπαγεωργόπουλος: Δηλωμένα όλα τα εισοδήματά μου — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Β. Παπαγεωργόπουλος: Δηλωμένα όλα τα εισοδήματά μου — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Saisie sur salaire : le gouvernement resserre l'étau sur les endettés


ccueil  s'informer  Social, économie et politique  Saisie sur salaire : le gouvernement resserre l'étau sur les endettés

Saisie sur salaire : le gouvernement resserre l'étau sur les endettés

EnvoyerImprimer
Une nouvelle loi scélérate, qui entre en vigueur le 1er janvier 2012, réduit la fraction insaisissable que le créancier doit laisser au salarié.

C'est la crise, et les gens sont pris à la gorge. Pour preuve, cette année, le nombre de dossiers déposés auprès des commissions de surendettement a bondi de 8,1%. Actuellement, selon les derniers chiffres de la Banque de France, près de 950.000 ménages seraient surendettés pour un montant moyen de 35.000 €. Plus de 80% d'entre eux disposent de ressources inférieures ou égales à 2.000 €/mois; 55% disposent de ressources inférieures ou égales au Smic, et 5% de ressources inférieures ou égales au RSA "socle".

Alors que cette crise entame une nouvelle phase qui promet d'être critique, le gouvernement adopte en catimini des mesures visant à étrangler davantage ses victimes : les personnes contraintes de vivre dans des campings seront traquées, et les salariés endettés dont le revenu est saisi vont tomber sous le joug de règles encore plus restrictives.

En effet, jusqu'à présent, le montant de la saisie sur salaire était déterminé par un barème publié chaque année par décret. Ce barème tenait compte de la rémunération annuelle brute et était corrigé en fonction du nombre de personnes à la charge du salarié.

Lors d’une saisie sur salaire, la loi interdit au créancier de prendre la totalité de la rémunération du débiteur afin que celui-ci continue à percevoir un minimum vital pendant le remboursement de son arriéré : ce "reste à vivre" devait être égal au montant du RSA applicable au foyer du salarié (article L. 3252-3 du Code du travail) et variait en fonction du nombre de personnes le composant.

La loi vient de modifier cette disposition. Désormais, la fraction insaisissable est fixe, peu importe le nombre de personnes composant le foyer du salarié, et correspond au montant du RSA pour une personne seule, soit 466,99 euros pour 2011.

En clair : vous êtes dans la merde, et l'UMP vous y enfonce encore plus !

Victor Monsan είπε... ΕΥΡΩΠΗ ΕΝΩΜΕΝΗ ΠΟΤΕ ΝΙΚΗΜΕΝΗ.


Μ. Ντράγκι: Το ευρώ διαθέτει δύναμη και δεν μπορεί να τρωθεί


Μ. Ντράγκι: Το ευρώ διαθέτει δύναμη και δεν μπορεί να τρωθεί

19/12/2011 | 19:58Τελευταία Ενημέρωση: 19:58 19/12/2011
Διαφημίσεις GoogleΤηλεοράσεις - you.grΒρείτε τις καλύτερες τιμές σε τηλεοράσεις LED. Αγόρασε online!www.you.grΕκπαίδευση ΥπαλλήλωνΜαθήματα Υπαλλήλου Διοίκησης Από Απόσταση. Δείτε περισσότερα εδώ.www.MasterD.gr/AdministrationCourse
Το ευρώ διαθέτει δύναμη και διάρκεια και δεν μπορεί να τρωθεί και να αντικατασταθεί δήλωσε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) Μάριο Ντράγκι μιλώντας στην αρμόδια Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

«Δεν αμφιβάλλω για την ισχύ του ευρώ. Το ενιαίο νόμισμα είναι μη αναστρέψιμο. Αλλά υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που δαπανούν πολύ χρόνο στο να κερδοσκοπούν...και όλοι έχουν καταστροφικά σενάρια για το ευρώ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της ΕΚΤ.

Ο κ. Ντράγκι τόνισε ότι το πιστωτικό ίδρυμα, του οποίου από τα τέλη του Νοεμβρίου προΐσταται, απαγορεύεται από τις κοινοτικές συνθήκες να κάνει «νομισματικό δανεισμό» στα κράτη μέλη της ευρωζώνης, ή να τυπώνει «έξτρα» ποσότητες ευρώ. 

Μ. Ντράγκι: Το ευρώ διαθέτει δύναμη και δεν μπορεί να τρωθεί — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Μ. Ντράγκι: Το ευρώ διαθέτει δύναμη και δεν μπορεί να τρωθεί — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Μ. Ντράγκι: Το ευρώ διαθέτει δύναμη και δεν μπορεί να τρωθεί — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Μ. Ντράγκι: Το ευρώ διαθέτει δύναμη και δεν μπορεί να τρωθεί — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Προσοχή: κίνδυνος κατάρρευσης α λα Lehman Brothers — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Προσοχή: κίνδυνος κατάρρευσης α λα Lehman Brothers — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Πρώην υπ. Οικονομίας Αργεντινής: Μην αφήσετε να σας τραβήξουν την πρίζα — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Πρώην υπ. Οικονομίας Αργεντινής: Μην αφήσετε να σας τραβήξουν την πρίζα — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Οι προτάσεις του Συλλόγου για την πάταξη (στην κυριολεξία πάταξη) της φοροδιαφυγής

Αρχική | Οι Δράσεις μας | Ανακοινώσεις Συλλόγου | Οι προτάσεις του Συλλόγου για την πάταξη (στην κυριολεξία πάταξη) της φοροδιαφυγής
image
Το ότι η  φοροδιαφυγή συνιστά μία από τις μεγαλύτερες κοινωνικές αδικίες και ότι η φοροδιαφυγή φέρει μεγάλο μέρος της ευθύνης για την οικονομική και κοινωνική κατάρρευση της χώρας μας, είναι πλέον γνωστό σε όλους. Η αδικία γίνεται κυρίως σε βάρος των μισθωτών εργαζόμενων (δηλαδή, την πλειοψηφία των εργαζόμενων), αλλά και γενικότερα σε βάρος όλων των συνεπών και ευσυνείδητων φορολογούμενων. 
Γνωστό είναι επίσης ότι τα δύο κυριότερα όπλα για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής είναι η πολιτική βούληση και η τεχνολογία.

Η τεχνολογία για την καταπολέμησή της υπάρχει, ή μπορεί να δημιουργηθεί.
Εκεί που τα πράγματα είναι αβέβαια, είναι στον τομέα της πολιτικής βούλησης. Και πώς θα μπορούσε να υπάρχει άραγε η πολιτική βούληση; Όταν τα ελληνικά κόμματα είναι μνημεία αδιαφάνειας, ή όταν το μαύρο χρήμα αποτελεί βασικό στοιχείο λειτουργίας των πολιτικών κομμάτων, μπορεί να υπάρξει η πολιτική βούληση; Συμφέρει στο πολιτικό σύστημα το ξεκαθάρισμα της “κόπρου του Αυγεία” που έχει συσσωρευθεί στους οχετούς του κατά τις τελευταίες δεκαετίες;

Η πάταξη (στην κυριολεξία πάταξη) της φοροδιαφυγής θα μπορούσε να είχε επιτευχθεί εδώ και δεκαετίες. Αρκεί να βάζαμε την τεχνολογία να δουλέψει προς την κατεύθυνση αυτή και αρκεί να βλέπαμε τί έκαναν σε άλλες χώρες.

Επανερχόμαστε με την πρόταση που είχαμε υποβάλει στα κόμματα και στην Κυβέρνηση, ήδη από τα τέλη Ιουνίου. (Δείτε σχετικό άρθρο

Η πρότασή μας για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, βασίζεται σε μία δέσμη τριών “ταυτόχρονων ενεργειών” ή τρεις “πυλώνες” όπως προτιμούμε να αναφέρουμε την κάθε ενέργεια. Οι “πυλώνες” αυτοί είναι:
1) Η κατ’ έτος σύγκριση των τραπεζικών υπολοίπων των φορολογούμενων με τα εισοδήματα που αυτοί δηλώνουν.
2) Η χρήση της φοροκάρτας και των αποδείξεων συναλλαγών.
3) Η απαγόρευση της χρήσης μετρητών σε συναλλαγές άνω των 1.000 ευρώ (όριο που στα επόμενα χρόνια θα μπορέσει να μειωθεί έως τα 500 ευρώ).

Διαπιστώνουμε ότι, η Κυβέρνηση ήδη σχεδιάζει να εφαρμόσει μερικές από τις προτάσεις αυτές (όπως π.χ. επιλεκτική παρακολούθηση των τραπεζικών υπολοίπων, ή απαίτηση για πλήρη κάλυψη του καταναλόμενου εισοδήματος με αποδείξεις), όμως εκτιμούμε ότι για μία πλήρη αντιμετώπιση του ζητήματος της φοροδιαφυγής, θα πρέπει να υπάρξει η πολιτική βούληση και το θάρρος για την εφαρμογή όλων των μέτρων, όσο και εάν μερικά απ’ αυτά κρίνονται ως “αντιλαϊκά”.

Παρακάτω, θα επιχειρήσουμε να περιγράψουμε και πάλι, με απλά λόγια, την πρόταση του Συλλόγου μας για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, με στόχο αυτή να διαδοθεί όσο το δυνατό περισσότερο, αλλά παράλληλα να υπάρξει ένας ευρύτερος διάλογος επ’ αυτής.

Ας δούμε έναν προς έναν, τους βασικούς “πυλώνες” της πρότασης:

1) Σύγκριση των τραπεζικών υπολοίπων με τα εισοδήματα που δηλώνουν οι φορολογούμενοι:

Ένας Κεντρικός Φορέας (πιθανότατα η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων), στο τέλος κάθε έτους, συγκρίνει αυτόματα τα παρακάτω στοιχεία για κάθε φορολογούμενο:
α) Τη μεταβολή των τραπεζικών υπολοίπων 
β) Τις δαπάνες που δηλώνονται από αποδείξεις και τη φοροκάρτα
γ) Έσοδα από πωλήσεις ακινήτων και από άλλες πηγές και έξοδα από αγορές ακινήτων ή προς άλλους σκοπούς (π.χ. δαπάνη μετοχικού κεφαλαίου για την ίδρυση μίας εταιρίας) κλπ.
δ) Το εισόδημα που δηλώνει ο φορολογούμενος.

Ένα πρόγραμμα θα επεξεργάζεται αυτόματα όλα τα παραπάνω στοιχεία και θα επισημαίνει κάθε “ασυνέπεια” που θα εμφανίζεται. Τέτοιες “ασυνέπειες” μπορούν να είναι:
- Αύξηση καταθέσεων κατά 50.000 ευρώ, ενώ το δηλούμενο εισόδημα είναι 20.000 ευρώ.
- Αγορά περιουσιακού στοιχείου (π.χ. ένα ακίνητο, ή ένα αυτοκίνητο), χωρίς αυτό να υπάρχει μείωση καταθέσεων ή χωρίς αυτό να αιτιολογείται από το δηλούμενο εισόδημα, κλπ.

Με αυτό τον τρόπο, το Υπουργείο Οικονομικών θα μπορεί να “ελέγχει” εάν κάποιος “τροφοδοτεί” τους τραπεζικούς του λογαριασμούς, ή κάνει αγορές ακινήτων ή αυτοκινήτων ή άλλων δηλούμενων περιουσιακών στοιχείων, χωρίς αυτό να αιτιολογείται από το εισόδημά του ή από μείωση καταθέσεων. Όταν παρατηρείται μία ασυνέπεια, τότε ο φορολογούμενος θα καλείται να δώσει εξηγήσεις.
Έτσι, ουσιαστικά παύει η δυνατότητα κατάθεσης στους τραπεζικούς λογαριασμούς των “μαύρων” χρημάτων που ένας (είτε ελεύθερος επαγγελματίας, είτε επίορκος υπάλληλος) αποκτά.

Η Κυβέρνηση έχει ήδη αναφέρει ότι εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών θα παρακολουθούν τις κινήσεις των λογαριασμών “ορισμένων” φορολογούμενων και θα επεμβαίνουν όταν διαπιστώνουν ότι υπάρχει φοροδιαφυγή.
Όμως, ρωτούμε: Γιατί “ορισμένων” και όχι όλων; Γιατί “παρακολούθηση” και όχι “αυτόματος έλεγχος”; Δε θα ήταν καλύτερα να θεσμοθετηθεί αυτό το μέτρο και να ξέρει όλος ο πληθυσμός ότι τα υπόλοιπά των καταθέσεων θα ελέγχονται αυτόματα;
Βεβαίως, κομβικό σημείο στο ζήτημα αυτό είναι η διαβεβαίωση από τις αρχές (με ανάλογη πιστοποίηση ενός σοβαρού οίκου μηχανογράφησης) ότι κανείς μη εξουσιοδοτημένος δε θα μπορεί να εισέρχεται στο σύστημα όπου τηρούνται οι πληροφορίες αυτές και ότι, όποιος (εξουσιοδοτημένος) εισέρχεται, θα αφήνει πάντα το “ίχνος” του για το τί πληροφορίες είδε.


2) Συλλογή αποδείξεων για το σύνολο σχεδόν του καταναλωθέντος εισοδήματος.

Με την προϋπόθεση ότι θεσμοθετείται ένα ποσό που ο φορολογούμενος (και τα εξαρτώμενα μέλη της οικογένειάς του) μπορούν να καταναλώνουν χωρίς αποδείξεις (έστω 2.000 ετησίως ανά άτομο), ο φορολογούμενος θα πρέπει να παρουσιάζει αποδείξεις (είτε χάρτινες, είτε μέσω της φοροκάρτας) που θα προκύπτουν από τη σχέση: 
“Εισόδημα, μείον συνολικό ποσό χωρίς αποδείξεις, μείον την αύξηση των καταθέσεων”

Για παράδειγμα, εάν κάποιος έχει εισόδημα 40.000 ευρώ και το “χωρίς αποδείξεις ποσό” έχει ορισθεί στα 2.000 ευρώ, τότε οι αποδείξεις που θα πρέπει να παρουσιάσει θα είναι:
40.000 - (2.000 + αύξηση καταθέσεων). Δηλαδή, αν ο  φορολογούμενος αυτός, κατανάλωσε 20.000 ευρώ με αποδείξεις, τότε θα πρέπει να προκύπτει ότι κατέθεσε στην τράπεζα τα υπόλοιπα 18.000 ευρώ, κάτι που θα πρέπει να επιβεβαιώνεται από την παραπάνω παρακολούθηση των τραπεζικών υπολοίπων.

Εάν κατά τη διάρκεια του έτους, ο φορολογούμενος απέσυρε χρήματα από τον τραπεζικό του λογαριασμό (μείωση καταθέσεων), τότε το ποσό αυτό θεωρείται ως “εισόδημα” και θα πρέπει να προσκομίζονται οι σχετικές αποδείξεις.

Για το ποσό που δε συμφωνεί, ο φορολογούμενος θα επιβαρύνεται με κάποιο ποσό φόρου (για παράδειγμα το ποσό του φόρου της χαμηλότερης κλίμακας της φορολογίας εισοδήματος, δηλαδή 10%). Δηλαδή, αντί να “επιβραβεύεται” ο φορολογούμενος με bonus επειδή συγκέντρωσε αποδείξεις, θα μπορούσε να “τιμωρείται” επειδή δε συγκέντρωσε αποδείξεις (και με τον τρόπο αυτόν, δε συνέβαλε στον “πόλεμο” κατά της φοροδιαφυγής).

Βεβαίως, ο φορολογούμενος μπορεί να επιλέγει να κρατά κάποιο ποσό σε μετρητά στο σπίτι του, κάτι το οποίο βεβαίως δε μπορεί να ελεγχθεί. Αυτό βεβαίως είναι δικαίωμά του. Όμως, θα πρέπει να γνωρίζει ότι, ακόμη και αν αποφασίσει να διατηρεί κάποιο ποσό στο σπίτι του, αυτό θα θεωρείται ότι δαπανήθηκε χωρίς αποδείξεις και συνεπώς θα υποστεί κάποιου είδους κόστος (αυξημένη φορολογία) για την επιλογή του αυτή.


3) Περιορισμός των συναλλαγών με μετρητά.

Πρόκειται για το “κλειδί” στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Αν αυτό δε γίνει, τότε όλα τα άλλα είναι ημίμετρα.
Η απαγόρευση της χρήσης μετρητών σε συναλλαγές (αρχικά άνω των 1.000 ευρώ, στο δεύτερο έτος άνω των 750 ευρώ και στη συνέχεια, άνω των 500 ευρώ) μπορεί να εξαλείψει (στην κυριολεξία να εξαλείψει) τη φοροδιαφυγή μέσα σε διάστημα δύο μηνών!

Τί θα τα κάνει τα μετρητά ένας μεγαλογιατρός του Κολωνακίου που σήμερα βγάζει ένα εκατομμύριο το χρόνο και ο οποίος δηλώνει μόλις 15.000 ευρώ; Δε θα μπορεί να τα καταθέσει σε τράπεζα. Δε θα μπορεί να αγοράσει κάτι μεγάλης αξίας. Πρακτικά θα του είναι άχρηστα.
Θα μπορεί βέβαια να τα κρατά στο σπίτι του και να διακινδυνεύει κάθε ώρα και στιγμή. Και το αστείο θα είναι ότι, ακόμη και θύμα κλοπής να πέσει (αφού κάποια στιγμή θα προσελκύσει τους κακοποιούς) δε θα μπορεί να δηλώσει την κλοπή των μετρητών στην αστυνομία, αφού δε θα μπορεί να δικαιολογήσει την ύπαρξή τους!

Παράλληλα, εξυγιαίνεται όλο το φάσμα των συναλλαγών. Ακόμη και οι συναλλαγές ακινήτων, οι οποίες θα γίνονται αυτόματα στην εμπορική αξία, κάτι που θα καταργήσει την “ανάγκη” των αντικειμενικών αξιών (δε πιστεύουμε ότι είναι ανάγκη, παρά ένα “κόλπο” του Κράτους για να απομυζά τους φορολογούμενους).
Όταν κάποιος πηγαίνει να αγοράσει ένα ακίνητο, θα πρέπει να πληρώσει το πλήρες ποσό με τραπεζική επιταγή και όχι όπως γίνεται έως σήμερα (σήμερα πληρώνει με τραπεζική επιταγή το ύψος του τιμήματος βάσει της αντικειμενικής αξίας και με μετρητά το υπερβάλλον τμήμα). Ποιός πωλητής ακινήτου θα δεχθεί να πάρει τη σακούλα με τα μετρητά όταν πρακτικά δε θα έχει τί να τα κάνει αυτά;


Προβληματισμοί - διαμαρτυρίες - αντιδράσεις:

Σε πολλούς, ίσως τα μέτρα που προτείνουμε φανούν “σκληρά”. Πολλοί δε θα συμφωνήσουν με την κατάργηση του τραπεζικού απορρήτου. Βεβαίως, θα αντιτάξουμε, αυτό έχει καταργηθεί για πολλές περιπτώσεις και -ούτως ή άλλως- η γενικευμένη κατάργησή του είναι ζήτημα μηνών. Επί αυτού, από την πλευρά μας, έχουμε να πούμε ότι, όταν κάποιος κερδίζει έντιμα τα χρήματά του και θα δηλώνει κανονικά, δεν ανησυχεί από τη δυνατότητα εξουσιοδοτημένων στελεχών της Εφορίας να τα ελέγχει. Φωνάζουν αυτοί που έχουν τη φωλιά τους λερωμένη...

Οι άλλες διαμαρτυρίες για τη φοροκάρτα και τη δυνατότητα κάποιων να βλέπουν το τί αγοράζουμε, δε θα μας απασχολήσουν. Το ζήτημα έχει συζητηθεί και δεν είναι του παρόντος (αφήστε δε που τα περισσότερα από τα προβαλλόμενα επιχειρήματα δεν είναι καν σοβαρά).

Τέλος πάντων, θα πρέπει να αντιληφθούμε κάτι: Η χώρα μας ήδη βρίσκεται στο γκρεμό και διαρκώς πέφτει χαμηλότερα. Σήμερα που μας συμβαίνουν όσα μας συμβαίνουν, σήμερα που η χώρα μας έχει χάσει την εθνική της αξιοπρέπεια και ανεξαρτησία, θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι, αναγκαστικά, θα χάσουμε κάτι από τις ελευθερίες που είχαμε (απόρρητο καταθέσεων, ελευθερία χρήσης και κίνησης μετρητών κλπ), στο όνομα μίας προσπάθειας για να θεραπεύσουμε και την κοινωνία, αλλά και την οικονομία μας. Κυρίως την κοινωνία. Επειδή, η άρρωστη κοινωνία, έτσι όπως αυτή εξελίχθηκε επί δεκαετίες, είναι που έχει προκαλέσει και την αρρώστια στην οικονομία. Μία αρρώστια που σήμερα μας έχει πλακώσει όλους. Και κυρίως έχει πλακώσει αυτούς που δεν έφταιγαν: τα μόνιμα θύματα, δηλαδή τους υπαλλήλους, τους συνταξιούχους και τους ειλικρινείς επαγγελματίες.

Κλείνοντας, πρέπει να αναφερθεί ότι, η υιοθέτηση μίας μεθόδου όπως αυτή που προτείνουμε παραπάνω, δε μπορεί από μόνη της να λύση το μεγάλο πρόβλημα της φοροδιαφυγής. Η μέθοδος αυτή ίσως βοηθήσει στο να "δυσκολέψει" τα δεδομένα για τους επίδοξους φοροφυγάδες, ενώ παράλληλα θα διευκολύνει την αποκάλυψη. Θα απαιτηθούν πολλά και συντονισμένα μέτρα. Κυρίως όμως -το επαναλαμβάνουμε- θα απαιτηθεί η επαρκής και διαρκής πολιτική βούληση. Η οποία, δυστυχώς, μέχρι σήμερα δεν υπήρξε. Για διάφορους λόγους. Ίσως και επειδή το "μαύρο" χρήμα, πάντα συνέβαλε στην αναπαραγωγή του σημερινού άρρωστου πολιτικού συστήματος.

Τέλος,  βασική παράμετρος για την αποδοχή και την επιτυχία μίας νέας μεταρρύθμισης στη φορολογία, είναι η αλλαγή της στάσης του ιδίου του Κράτους και η προσπάθεια δημιουργίας (δε χρησιμοποιούμε τη λέξη “αποκατάσταση” επειδή ουσιαστικά ποτέ δεν υπήρξαν) σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ του Κράτους και του πολίτη.
Η αναξιοπιστία του ίδιου του Κράτους είναι ο βασικός αντίλογος των πολιτών, σε κάθε προσπάθεια διαλόγου που επιχειρείται μαζί τους, με θέμα τη φοροδιαφυγή.
Αναξιοπιστία για την ειλικρίνεια του Κράτους, για την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας του, για τις προθέσεις του να “πατάξει” τη φοροδιαφυγή στα μεγάλα εισοδήματα, αναξιοπιστία για την πιθανή χρήση που θα κάνει το Κράτος της δυνατότητάς του να λαμβάνει γνώση των τραπεζικών υπολοίπων.
Η αναξιοπιστία αυτή, μπορεί να καταπολεμηθεί μόνον με πραγματική αλλαγή στη στάση του Κράτους.

Θέλοντας να ασκήσουμε πίεση προς την Κυβέρνηση και τα κόμματα που συμμετέχουν σ’ αυτή, κατά τις επόμενες μέρες θα επεξεργαστούμε καλύτερα το παραπάνω κείμενο και θα το διαβιβάσουμε προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους άλλους φορείς που (δυστυχώς) σήμερα ελέγχουν τα οικονομικά της χώρας μας και που επιβάλλουν μέτρα οικονομικής πολιτικής.

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλιαΣχόλια (1 σχολιάστηκε):

Ανδρέας Κομνηνός την 19 Δεκεμβρίου 2011
avatar
Το σχέδιό σας δεν είναι παράλογο αλλά ξεχνάει το γεγονός ότι τα "μαύρα" μεταφέρονται πολύ εύκολα στο εξωτερικό (cash) με μερικά ταξιδάκια το χρόνο. Δε θέλω να τα γράψω εδώ αλλά είναι πραγματικά γελοιωδώς εύκολο να το κάνει κάποιος αυτό εντός ΕΕ.

Αν δεν υπάρχουν συγκεκριμένες συμφωνίες με όλες τις χώρες της ΕΕ για την κοινοποίηση στοιχείων τραπεζικών λογαριασμών, το σχέδιο θα επιτύχει μια τρύπα στο νερό.

Τα άλλα περι συναλλαγών με κάρτα, θα βοηθήσουν αλλά είναι wishful thinking σε μία χώρα που τα μισά μαγαζιά (απ'όσα δέχονται κάρτες) δέχονται μόνο visa ή maestro αλλά όχι και τα δύο, που σου ζητούν ταυτότητα για να πληρώσεις με chip & pin debit κάρτες και από το ότι το όφελος από την πληρωμή με μετρητά μπορεί να είναι πολύ μεγάλο για τον αγοραστή όταν ο φόρος και το ΦΠΑ είναι πάνω από τη μισή αξία αυτού που αγοράζει.

Καλύτερα θα ήταν

1) να γίνει απαράβατος όρος του Συντάγματος ότι τα συνολικά έσοδα του κράτους από φορολογία δεν μπορούν να αυξομειώνονται περισσότερο από 2% + τον πληθωρισμό για κάθε έτος, και για κάθε φόρο που δεν καταργείται όχι περισσότερο από 5% + τον πληθωρισμό (σταθερότητα στο φορολογικό σύστημα)

2) Ποινική δίωξη κατά των προϊσταμένων και διευθυντών εφοριών που δεν επιτυγχάνουν την είσπραξη βεβαιωμένων προστίμων εντός ενός έτους από την βεβαίωσή τους αλλά και bonus από την έγκαιρη είσπραξη

3) χαμηλός ΦΠΑ (<15%)

4) αποστολή των φακέλων για έλεγχο ή διασταύρωση σε άλλες εφορίες από τις οικείες

5) καθολικό, ηλεκτρονικό πόθεν έσχες για όλους

και τέλος

6) παραδοχή επί τέλους ότι δεν είναι δυνατόν να ελεγθεί ΟΛΗ η φοροδιαφυγή αλλά το ζητούμενο είναι το κράτος να μπορεί να "βγαίνει" για τα έξοδά του (εξ'ού και το δέσιμο των χεριών με το συνταγματικό πληθωρισμός + 2% ώστε να αναγκαστούν να δουλέψουν οι εφορίες, τουλάχιστον τόσο όσο να μην πέφτουμε έξω).
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς τοΑποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
1
συνολικά: | προβολή: 1 - 1

Σχολιάστε το άρθρο