Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2011

Newscode.gr - Χρηματιστήριο -ΧΑ: Απώλειες 12,83% το Σεπτέμβριο

Newscode.gr - Χρηματιστήριο -ΧΑ: Απώλειες 12,83% το Σεπτέμβριο

Newscode.gr - Κόσμος -Ν. Βέντολα: «Ο Μπερλουσκόνι αποτελεί ασθένεια για τη χώρα»

Newscode.gr - Κόσμος -Ν. Βέντολα: «Ο Μπερλουσκόνι αποτελεί ασθένεια για τη χώρα»

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Λιβύη: Αγνοούνται 10.000 πύραυλοι - Κόσμος

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Λιβύη: Αγνοούνται 10.000 πύραυλοι - Κόσμος

ΤΟ ΒΗΜΑ - Οι τρεις ταφές του Παύλου Μελά - blogs

ΤΟ ΒΗΜΑ - Οι τρεις ταφές του Παύλου Μελά - blogs

ΤΟ ΒΗΜΑ - Σκοτώστε τον! - γνώμες

ΤΟ ΒΗΜΑ - Σκοτώστε τον! - γνώμες

ΤΟ ΒΗΜΑ - Μεταξύ ευρώ και δραχµής - γνώμες

ΤΟ ΒΗΜΑ - Μεταξύ ευρώ και δραχµής - γνώμες

ΤΟ ΒΗΜΑ - Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΥΠΟΥΡΓΩΝ - γνώμες

ΤΟ ΒΗΜΑ - Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΥΠΟΥΡΓΩΝ - γνώμες

ΤΟ ΒΗΜΑ - Αβάσιμος φόβος - γνώμες

ΤΟ ΒΗΜΑ - Αβάσιμος φόβος - γνώμες

ΤΟ ΒΗΜΑ - 30.000 άτομα σε εφεδρεία το 2011 - πολιτική

ΤΟ ΒΗΜΑ - 30.000 άτομα σε εφεδρεία το 2011 - πολιτική

ΤΟ ΒΗΜΑ - Ψαλίδι στους τραπεζοϋπαλλήλους - oικονομία

ΤΟ ΒΗΜΑ - Ψαλίδι στους τραπεζοϋπαλλήλους - oικονομία

«Η ΑΘΗΝΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΤΑ ΒΓΑΛΕΙ ΠΕΡΑ»

Le Monde: «Ανεπαρκείς οι θυσίες που ζητά η Συμφωνία της 21ης Ιουλίου»

Στην ατζέντα των υπουργών Οικονομικών που συναντώνται αύριο στο πλαίσιο του Eurogroup αναφέρθηκε στο σημερινό της φύλλο η γαλλική εφημερίδα Le Monde με τον τίτλο "Ανεπαρκείς, κρίνονται οι θυσίες που ζητά από τους ιδιώτες πιστωτές η Συμφωνία της 21ης Ιουλίου" και με φωτογραφία από τη συνάντηση Παπανδρέου - Σαρκοζί.

Le Monde: «Ανεπαρκείς οι θυσίες που ζητά η Συμφωνία της 21ης Ιουλίου»
Το βασικό θέμα συζήτησης, δημοσιεύει η εφημερίδα, θα είναι "η αναδιάταξη του σχέδιου βοήθειας για την Ελλάδα, ενώ ακόμη δεν έχει υιοθετηθεί από όλα τα ευρωπαϊκά κοινοβούλια".
Επίσης, όπως αναφέρει, θα συζητηθούν οι επιπρόσθετες θυσίες, που ενδεχομένως θα χρειαστεί να κάνουν οι ιδιώτες πιστωτές, διότι είναι δεδομένο, ότι οι προσπάθειες που ζητά η συμφωνία της 21ης Ιουλίου από τις τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες και άλλα επενδυτικά κεφάλαια, που κατέχουν ελληνικό χρέος, "δεν θα είναι αρκετές και η Αθήνα δεν θα μπορέσει να τα βγάλει πέρα".
Ως εκ τούτου συζητείται μία αναμόρφωση μεταξύ πιστωτών και ευρωπαϊκών αρχών υπό την καθοδήγηση του ΙΙF (Διεθνές Χρηματοπιστωτικό Ινστιτούτο), το οποίο συγκεντρώνει τα 400 μεγαλύτερα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στον κόσμο.
Τι αναφέρει το δημοσίευμα
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, παρά τις αρχικές δυσκολίες, οι ιδιώτες πιστωτές της Ελλάδος, σπεύδουν πλέον στην ουρά, καθώς τις τελευταίες δύο εβδομάδες, τα επιτόκια των ελληνικών ομολόγων έχουν ανέβει στις αγορές, και η πρόταση ανταλλαγής έχει γίνει "μάννα εξ ουρανού", αφού προσφέρει στις τράπεζες και στα άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, που είχαν αγοράσει ελληνικό χρέος, "κούρεμα" της τάξης του 21%, ενώ οι αγορές τους επιβάλλουν ζημιές μεταξύ 40% και 50% για τους ίδιους τίτλους.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το ποσοστό συμμετοχής του ιδιωτικού τομέα να εκτιμάται μεταξύ 80% και 85%. Για την Ελλάδα, όμως, που προχωρά πολύ αργά στην αναδιάταξη της χρηματοπιστωτικής της κατάστασης, οι όροι της προσφοράς της 21 Ιουλίου μέρα με τη μέρα αναδεικνύονται όλο και λιγότερο αντιμετωπίσιμοι. Οι τράπεζες θα πρέπει να συγκατατεθούν σε μεγαλύτερες θυσίες. Έτσι, εξετάζονται διάφορες εκδοχές, όπως:
  • Να συμπεριληφθούν στην ανταλλαγή οι τίτλοι που λήγουν μετά το 2020, κάτι που δεν ήταν στη Συμφωνία της 21ης Ιουλίου. Μια πρόταση που θα ενέπλεκε περισσότερες γερμανικές τράπεζες, κύριους κάτοχους μακροπρόθεσμων τίτλων ελληνικού χρέους.
  • Να τροποποιηθούν οι όροι ανταλλαγής, ώστε να υπάρξει "κούρεμα" της τάξης του 50% και όχι 21%. Η ιδέα προωθείται κυρίως από τη Γερμανία και τις σύμμαχες χώρες Ολλανδία, Αυστρία και Φινλανδία.
Σε αυτό το στάδιο, η Γαλλία αρνείται, μαζί με την Επιτροπή, και άλλα κράτη, περαιτέρω κούρεμα. Δεν είναι χρήσιμο να αναθεωρήσουμε τη Συμφωνία της 21ης Ιουλίου, λένε από τη γαλλική πλευρά, στις Βρυξέλλες.
Πράγματι, οι γαλλικές τράπεζες έχουν προβλέψει στους ισολογισμούς τους ζημιές 21% στα ελληνικά ομόλογα και δεν επιθυμούν να προχωρήσουν και να τρομοκρατήσουν κι άλλο τις αγορές που ήταν αμείλικτες απέναντί τους τις τελευταίες εβδομάδες.
Το Παρίσι θα προτιμούσε να κάνει χρήση μίας άλλης φόρμουλας, που προβλέπει η Συμφωνία της 21ης Ιουλίου, και η οποία θα έβλεπε την Ελλάδα να χρηματοδοτείται από το EFSF, ώστε να επαναγοράσει το χρέος της.
Για τη Γερμανία, αυτή η εκδοχή ευνοεί υπερβολικά τους κερδοσκόπους, που έχουν επαναγοράσει σε ανύποπτο χρόνο μέσα στο καλοκαίρι σε χαμηλές τιμές, υποτιμημένα ελληνικά ομόλογα ελπίζοντας ότι θα ανεβεί η αξία τους.
Τα γαλλικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα μολονότι συνεχίζουν να διαβεβαιώνουν ότι προτεραιότητά τους είναι η εφαρμογή της Συμφωνίας, όπως έχει, αρχίζουν να τροποποιούν τη θέση τους.
Στη Societe Generale εξηγούν, άλλωστε, ότι η υποτίμηση που εφαρμόζουν, ισοδυναμεί έκτοτε σε ένα κούρεμα 35% και όχι 21%, γιατί απλώς από την 21η Ιουλίου, ορισμένα ελληνικά ομόλογα που κατείχε η τράπεζα έφθασαν στη λήξη τους και αυτό μηχανικά κατεβάζει την αξία των ελληνικών τίτλων.
Σημειώνεται ότι ο διευθύνων σύμβουλος της BNP Paribas, Μποντουέν Προτ (Baudoin Prot) είχε δηλώσει στο Radio Classique, στις 21 Σεπτεμβρίου, ότι "εάν θα χρειαζόταν να υπάρξει πρόσθετη προσπάθεια από το σύνολο των ιδιωτών πιστωτών, από την πλευρά μας είμαστε έτοιμοι".
Οι συζητήσεις θα συνεχιστούν γιατί η διαδικασία ανταλλαγής, που προβλέφθηκε από τη Συμφωνία της 21ης Ιουλίου, δεν θα μπορεί να ολοκληρωθεί, όσο το σύνολο των ευρωπαϊκών κοινοβουλίων δεν έχουν επικυρώσει το σχέδιο βοηθείας, που δίνει νέες αρμοδιότητες στο EFSF", καταλήγει η Le Monde.

Απολύσεις 10.000 ατόμων και τοποθέτηση 20.000 σε εφεδρεία αποφάσισε το υπουργικό

  • (0)

Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση που εξέδωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος

Την απόλυση 10.000 ατόμων και την τοποθέτηση 20.000 σε εφεδρεία ανακοίνωσε το υπουργικό συμβούλιο. Ο υπουργός Επικρατείας και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κ. Ηλίας Μόσιαλος εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:

«Η παρούσα πρόταση για το μέτρο της εργασιακής εφεδρείας είναι αποτέλεσμα πολύωρων συνεδριάσεων της Διυπουργικής Επιτροπής, που συγκροτήθηκε για το σκοπό αυτό, με τη συμμετοχή του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και Υπουργού Οικονομικών, των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Εσωτερικών, Παιδείας, Εργασίας, του υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Οικονομικών. Είναι, επίσης, το αποτέλεσμα μακρών και δύσκολων διαπραγματεύσεων με την Τρόικα, η οποία επέμενε στην άποψη ότι η εργασιακή εφεδρεία έπρεπε να είναι προθάλαμος απολύσεων και όχι προσυνταξιοδοτικό καθεστώς.

Κατά τις συζητήσεις με τη Τρόικα παρουσιάστηκαν διάφορες πιθανές λύσεις μεταξύ των οποίων και η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας, πρόταση που η Κυβέρνηση δήλωσε έτοιμη να αποδεχθεί σε περίπτωση συμφωνίας της Τρόικα.
Η πρόταση που τελικά διαμορφώσαμε, είναι η ηπιότερη δυνατή εκδοχή ως προς τις κοινωνικές επιπτώσεις, ενώ παράλληλα τηρεί τις δεσμεύσεις του Μνημονίου: α) για ένταξη 30.000 εργαζομένων του δημόσιου τομέα, β) εξοικονόμηση, εντός του 2012, 300 εκ. Ευρώ, και γ) ολοκλήρωση της διαδικασίας έως τα τέλη του 2011.

Ειδικότερα, η πρόταση διαρθρώνεται σε δύο φάσεις και επτά διαφορετικές αλλά συμπληρωματικές δράσεις:
ΦΑΣΗ Α΄ (2011):

Δράση 1η: Όλοι οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο, και σε ΝΠΔΔ και σε ΝΠΙΔ του δημόσιου τομέα, με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι κατά τους επόμενους 12-24 μήνες αποκτούν δικαίωμα εξόδου με πλήρη σύνταξη, τίθενται σε καθεστώς εφεδρείας. Μετά το τέλος της περιόδου εφεδρείας οι εργαζόμενοι συνταξιοδοτούνται με πλήρη σύνταξη, το επίπεδο της οποίας δε θίγεται από το καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας.

Δράση 2η: Οι υπάλληλοι του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ με σχέση δημοσίου δικαίου, οι οποίοι κατά τους επόμενους 12-24 μήνες αποκτούν δικαίωμα εξόδου με πλήρη σύνταξη, τίθενται σε προσυνταξιοδοτικό καθεστώς, αφού προηγουμένως τερματιστεί η υπαλληλική σχέση τους με κατάργηση των οργανικών θέσεων που κατέχουν. Μετά την ολοκλήρωση της προσυνταξιοδοτικής περιόδου, οι παραπάνω υπάλληλοι λαμβάνουν πλήρη σύνταξη, το επίπεδο της οποίας δεν θίγεται από τη περίοδο του προσυνταξιοδοτικού καθεστώτος.

Από τις ανωτέρω δύο δράσεις εκτιμάται ότι μπορεί να συγκεντρωθεί αριθμός 18-20.000 εργαζομένων.

Δράση 3η: Οι εργαζόμενοι στους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα που καταργούνται, και μέρος των εργαζομένων των κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ των φορέων που απορροφώνται, συγχωνεύονται ή περιορίζονται, τίθενται σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας. Η διαδικασία τελεί υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Οι εργαζόμενοι που διαθέτουν τις αναγκαίες προϋποθέσεις, επαναπροσλαμβάνονται το ταχύτερο δυνατόν με βάση τα όσα προβλέπονται στο σχετικό ΠΔ. Θα δημιουργηθούν ειδικά προγράμματα επανακατάρτισης, στο πλαίσιο του ΟΑΕΔ, για όσους εργαζόμενους παραμείνουν στο καθεστώς εφεδρείας.

Από τη δράση αυτή εκτιμάται ότι μπορεί να συγκεντρωθεί αριθμός περίπου 1.000 εργαζομένων.

Δράση 4η: Τερματισμός του προνομιακού καθεστώτος που έχει δοθεί σε δημοσίους υπαλλήλους και λοιπούς εργαζομένους που έχουν ήδη δικαίωμα πλήρους σύνταξης να παραμείνουν στην ενεργό υπηρεσία, παρατείνοντας το ηλικιακό όριο υποχρεωτικής αποχώρησης (δε θα ενταχθούν σε εφεδρεία αλλά σε άμεση συνταξιοδότηση).

Δράση 5η: Προβλέπεται ταχεία διαδικασία εντοπισμού υπηρεσιακών μονάδων φορέων της κεντρικής κυβέρνησης που δεν έχουν λόγο ύπαρξης ή διαθέτουν πολύ μεγάλο ποσοστό πλεονάζοντος προσωπικού. Η αξιολόγηση θα γίνει υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, με νομοθετημένα αντικειμενικά κριτήρια που εφαρμόζονται αυτόματα. Από το προσωπικό που υπηρετεί σε αυτές τις υπηρεσιακές μονάδες, θα ζητηθεί να αποδεχθεί μετάθεση σε άλλες υπηρεσίες ή, αλλιώς, να ενταχθεί σε καθεστώς εφεδρείας λόγω κατάργησης της οργανικής θέσης του.

Δράση 6η: Συνεχίζεται με εντατικό ρυθμό η αναδιάρθρωση ΝΠΙΔ και ΝΠΔΔ που καταργούνται ή συγχωνεύονται. Για τους εργαζόμενους στους φορείς αυτούς θα ισχύσουν τα προβλεπόμενα στη δράση 3.
Από τις δράσεις 5 και 6 εκτιμάται ότι μπορεί να συγκεντρωθεί αριθμός περίπου 6-7.000 εργαζομένων.

ΦΑΣΗ Β' (2012-13):

Δράση 7η : Οργανώνεται διαδικασία αξιολόγησης της διάρθρωσης, των αρμοδιοτήτων και του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών, στο πλαίσιο των ευρημάτων της πρόσφατης μελέτης του ΟΟΣΑ για την ελληνική δημόσια διοίκηση, με στόχο τη μείωση των υφιστάμενων υπηρεσιακών μονάδων (όχι των θέσεων του υπηρετούντος προσωπικού) κατά περίπου 30%. Η αξιολόγηση θα γίνει με αξιοποίηση της Τεχνικής Βοήθειας της Ε.Ε., με τη συμμετοχή εξωτερικών εμπειρογνωμόνων και του ΟΟΣΑ. Ειδικά ως προς την αξιολόγηση του προσωπικού, η διαδικασία τελεί υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Το πλεονάζον προσωπικό που θα προκύψει και δεν θα είναι δυνατόν να απορροφηθεί παραγωγικά σε άλλες θέσεις στο δημόσιο τομέα, θα ενταχθεί σε καθεστώς εφεδρείας και σε προγράμματα επανακατάρτισης και εναλλακτικής κοινωνικής απασχόλησης.

Τα κύρια οφέλη από τις πιο πάνω δράσεις είναι ότι διασφαλίζονται άμεσα οργανωτικά, λειτουργικά και δημοσιονομικά αποτελέσματα προς τη κατεύθυνση του στρατηγικού στόχου που είναι ο περιορισμός του κράτους και η μείωση της δημόσιας δαπάνης, ενώ παράλληλα για το μεγαλύτερο αριθμό των υπαγομένων στο νέο καθεστώς, η εφεδρεία δεν οδηγεί στην αβεβαιότητα της ανεργίας αλλά στη σιγουριά της συνταξιοδότησης. 

Επίσης, οι δράσεις αυτές δεν προκαλούν εκτεταμένη αναστάτωση στο προσωπικό της Δημόσιας Διοίκησης και του ευρύτερου δημόσιου τομέα γιατί είναι εστιασμένες, κλιμακούμενες και εξελίσσονται κάτω από πολλαπλές εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας. 

Τέλος δεν απαιτεί (για τη συντριπτική πλειονότητα) καταβολή αποζημίωσης απόλυσης, που δημοσιονομικά θα ήταν ιδιαίτερα δυσμενής. Είναι δε προφανές, ότι οι υπαγόμενοι σε καθεστώς εφεδρείας θα μπορούν να συμπληρώνουν το εισόδημά τους δραστηριοποιούμενοι στον ιδιωτικό τομέα.
Αντίθετα με τα ανωτέρω, η πρόταση της Ν.Δ. που επίσης μελετήθηκε και συνεκτιμήθηκε:

. αφορά εξαρχής το διπλάσιο τουλάχιστον αριθμό εργαζομένων (60.000 αντί για 30.000)
. θέτει τους εργαζόμενους σε μακροχρόνια εφεδρεία (που μπορεί να έχει και αόριστη διάρκεια), δηλαδή τους θέτει σε καθεστώς απαξίωσης και αβεβαιότητας,
. εντάσσει σε καθεστώς εφεδρείας, και μάλιστα μαζικά, εργαζόμενους νέων και παραγωγικών ηλικιών
. στερεί τη δημόσια διοίκηση από έμπειρα στελέχη χωρίς διάκριση
. ενώ η υποτιθέμενη δημοσιονομική ωφέλεια προκύπτει από την αφαίρεση επιδομάτων, που ούτως ή άλλως καταργούνται στο πλαίσιο του νέου ενιαίου μισθολογίου».

ΤΟ ΒΗΜΑ - Χρεοκοπία, αλλά µέσα στο ευρώ - oικονομία

ΤΟ ΒΗΜΑ - Χρεοκοπία, αλλά µέσα στο ευρώ - oικονομία

ome

Στην ανάγκη αλλαγής των όρων της συμφωνίας της 21ης Ιουλίου εστιάζει η Le Monde

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Στην ανάγκη αλλαγής των όρων της συμφωνίας της 21ης Ιουλίου εστιάζει η Le Monde
Με τίτλο «Ανεπαρκείς, κρίνονται οι θυσίες που ζητά από τους ιδιώτες πιστωτές η Συμφωνία της 21ης Ιουλίου» και με φωτογραφία από τη συνάντηση Παπανδρέου-Σαρκοζί, η εφημερίδα «Λε Μοντ», στο σημερινό της φύλλο, αναφέρεται στην ατζέντα των υπουργών Οικονομικών, που συναντώνται αύριο στα πλαίσια του Γιουρογκρούπ.
Το βασικό θέμα συζήτησης, δημοσιεύει η εφημερίδα, θα είναι «η αναδιάταξη του σχέδιου βοήθειας για την Ελλάδα, ενώ ακόμη δεν έχει υιοθετηθεί από όλα τα ευρωπαϊκά κοινοβούλια».
Επίσης, όπως αναφέρει, θα συζητηθούν οι επιπρόσθετες θυσίες, που ενδεχομένως θα χρειασθεί να κάνουν οι ιδιώτες πιστωτές, διότι είναι δεδομένο, ότι οι προσπάθειες που ζητά η συμφωνία της 21ης Ιουλίου από τις τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες και άλλα επενδυτικά κεφάλαια, που κατέχουν ελληνικό χρέος, «δεν θα είναι αρκετές και η Αθήνα δεν θα μπορέσει να τα βγάλει πέρα».
Ως εκ τούτου συζητείται μία αναμόρφωση μεταξύ πιστωτών και ευρωπαϊκών αρχών υπό την καθοδήγηση του ΙΙF (Διεθνές Χρηματοπιστωτικό Ινστιτούτο), το οποίο συγκεντρώνει τα 400 μεγαλύτερα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στον κόσμο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα: Η επιτυχία της διαδικασίας, δηλαδή της ανταλλαγής ελληνικών ομολόγων βάσει των αποφάσεων της 21ης Ιουλίου και όπως έχει σχεδιαστεί από τις τράπεζες BNP Paribas, HSBC, Deutche Bank, βασιζόταν στη συμμετοχή των ιδιωτών πιστωτών κατά 90% και θα έπρεπε να γίνει ανταλλαγή 135 δισ. ευρώ του ελληνικού χρέους επί συνόλου 340 δισ. ευρώ.
Παρά τις αρχικές δυσκολίες, οι ιδιώτες πιστωτές της Ελλάδος, σπεύδουν πλέον στην ουρά, καθώς τις τελευταίες δύο εβδομάδες, τα επιτόκια των ελληνικών ομολόγων έχουν ανέβει στις αγορές, και η πρόταση ανταλλαγής έχει γίνει «μάννα εξ ουρανού», αφού προσφέρει στις τράπεζες και στα άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, που είχαν αγοράσει ελληνικό χρέος, «κούρεμα» της τάξης του 21%, ενώ οι αγορές τους επιβάλλουν ζημιές μεταξύ 40% και 50% για τους ίδιους τίτλους.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το ποσοστό συμμετοχής του ιδιωτικού τομέα να εκτιμάται μεταξύ 80% και 85%.
Για την Ελλάδα, όμως, που προχωρά πολύ αργά στην αναδιάταξη της χρηματοπιστωτικής της κατάστασης, οι όροι της προσφοράς της 21 Ιουλίου μέρα με τη μέρα αναδεικνύονται όλο και λιγότερο αντιμετωπίσιμοι.
Οι τράπεζες θα πρέπει να συγκατατεθούν σε μεγαλύτερες θυσίες.
Έτσι, εξετάζονται διάφορες εκδοχές, όπως: * Να συμπεριληφθούν στην ανταλλαγή οι τίτλοι που λήγουν μετά το 2020, κάτι που δεν ήταν στη Συμφωνία της 21ης Ιουλίου.
Μια πρόταση που θα ενέπλεκε περισσότερες γερμανικές τράπεζες, κύριους κάτοχους μακροπρόθεσμων τίτλων ελληνικού χρέους.
* Να τροποποιηθούν οι όροι ανταλλαγής, ώστε να υπάρξει «κούρεμα» της τάξης του 50% και όχι 21%.
Η ιδέα προωθείται κυρίως από τη Γερμανία και τις σύμμαχες χώρες Ολλανδία, Αυστρία και Φινλανδία.
Σε αυτό το στάδιο, η Γαλλία αρνείται, μαζί με την Επιτροπή, και άλλα κράτη, περαιτέρω κούρεμα.
Δεν είναι χρήσιμο να αναθεωρήσουμε τη Συμφωνία της 21ης Ιουλίου, λένε από τη γαλλική πλευρά, στις Βρυξέλλες.
Πράγματι, οι γαλλικές τράπεζες έχουν προβλέψει στους ισολογισμούς τους ζημιές 21% στα ελληνικά ομόλογα και δεν επιθυμούν να προχωρήσουν και να τρομοκρατήσουν κι άλλο τις αγορές που ήταν αμείλικτες απέναντί τους τις τελευταίες εβδομάδες.
Το Παρίσι θα προτιμούσε να κάνει χρήση μίας άλλης φόρμουλας, που προβλέπει η Συμφωνία της 21ης Ιουλίου, και η οποία θα έβλεπε την Ελλάδα να χρηματοδοτείται από το EFSF, ώστε να επαναγοράσει το χρέος της.
Για τη Γερμανία, αυτή η εκδοχή ευνοεί υπερβολικά τους κερδοσκόπους, που έχουν επαναγοράσει σε ανύποπτο χρόνο μέσα στο καλοκαίρι σε χαμηλές τιμές, υποτιμημένα ελληνικά ομόλογα ελπίζοντας ότι θα ανεβεί η αξία τους.
Τα γαλλικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα μολονότι συνεχίζουν να διαβεβαιώνουν ότι προτεραιότητά τους είναι η εφαρμογή της Συμφωνίας, όπως έχει, αρχίζουν να τροποποιούν τη θέση τους.
Στη Societe Generale εξηγούν, άλλωστε, ότι η υποτίμηση που εφαρμόζουν, ισοδυναμεί έκτοτε σε ένα κούρεμα 35% και όχι 21%, γιατί απλώς από την 21η Ιουλίου, ορισμένα ελληνικά ομόλογα που κατείχε η τράπεζα έφθασαν στη λήξη τους και αυτό μηχανικά κατεβάζει την αξία των ελληνικών τίτλων.
Σημειώνεται ότι ο διευθύνων σύμβουλος της BNP Paribas, Μποντουέν Προτ (Baudoin Prot) είχε δηλώσει στο Radio Classique, στις 21 Σεπτεμβρίου, ότι «εάν θα χρειαζόταν να υπάρξει πρόσθετη προσπάθεια από το σύνολο των ιδιωτών πιστωτών, από την πλευρά μας είμαστε έτοιμοι».
Οι συζητήσεις θα συνεχιστούν γιατί η διαδικασία ανταλλαγής, που προβλέφθηκε από τη Συμφωνία της 21ης Ιουλίου, δεν θα μπορεί να ολοκληρωθεί, όσο το σύνολο των ευρωπαϊκών κοινοβουλίων δεν έχουν επικυρώσει το σχέδιο βοηθείας, που δίνει νέες αρμοδιότητες στο EFSF», καταλήγει η Λε Μοντ.