Οδηγίες από την ΕΕΤΤ
Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, αρμόδια και για την ρύθμιση θεμάτων για την προστασία του καταναλωτή στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, εξέδωσε οδηγίες για τις υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και Ίντερνετ.
Αν και είναι υποχρέωση της Αρχής να παρέχει αυτή την ενημέρωση αλλά και να δέχεται και να ρυθμίζει θέματα καταναλωτών, θεωρήσαμε πως ο χρόνος που επέλεξε η Επιτροπή για να δώσει ξανά οδηγίες δεν ήταν καθόλου τυχαία. Την τρέχουσα περίοδο, οι εταιρείες επικοινωνιών προβάλλουν νέα πακέτα υπηρεσιών που περιλαμβάνουν την σταθερή τηλεφωνία, την πρόσβαση στο Ίντερνετ, και ενδεχομένως υπηρεσίες τηλεόρασης ή και κινητής τηλεφωνίας. Πρόσφατα, OTE, Forthnet και Wind ανακοίνωσαν τα πρώτα «πακέτα» VDSL. Για να αποκτήσει κανείς VDSL, ο ενδιαφερόμενος είναι αναγκασμένος να επιλέξει «πακέτο» υπηρεσιών με τουλάχιστον σταθερή τηλεφωνία από το ίδιο δίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι αναμένονται πολλές μετακινήσεις συνδρομητών, κάτι που συνήθως συνοδεύεται από παράπονα.
Επιπλέον, το ενδιαφέρον των χρηστών για πρόσβαση με ταχύτητες έως 50Mbps ή έως 30Mbps λειτουργεί ως μια ευκαιρία για τις εταιρείες επικοινωνιών να προωθήσουν άλλες υπηρεσίες, ακόμα και αν ο ενδιαφερόμενος συνδρομητής δεν μπορεί να έχει VDSL γιατί η περιοχή του δεν καλύπτεται ή είναι πιο μακριά απ'όσο απαιτείται. Συνήθως, οι εταιρείες τους κάνουν άλλες συμφέρουσες προτάσεις και μάλιστα υπό μορφή πακέτου. Για να μην υποκύψει σε μια πρόταση που δεν έχει μελετήσει προσεκτικά ο συνδρομητής πρέπει να γνωρίζει τα στοιχειώδη, τα οποία συνοψίζονται στις οδηγίες που δημοσιεύει η ΕΕΤΤ στον δικτυακό της τόπο. Σε αυτές τις οδηγίες, προσθέτουμε τις δικές μας επισημάνσεις:
Όταν επιλέγετε νέες υπηρεσίες τηλεφωνίας και Internet, ενημερωθείτε σχετικά με:
Επίσης:
Αν και είναι υποχρέωση της Αρχής να παρέχει αυτή την ενημέρωση αλλά και να δέχεται και να ρυθμίζει θέματα καταναλωτών, θεωρήσαμε πως ο χρόνος που επέλεξε η Επιτροπή για να δώσει ξανά οδηγίες δεν ήταν καθόλου τυχαία. Την τρέχουσα περίοδο, οι εταιρείες επικοινωνιών προβάλλουν νέα πακέτα υπηρεσιών που περιλαμβάνουν την σταθερή τηλεφωνία, την πρόσβαση στο Ίντερνετ, και ενδεχομένως υπηρεσίες τηλεόρασης ή και κινητής τηλεφωνίας. Πρόσφατα, OTE, Forthnet και Wind ανακοίνωσαν τα πρώτα «πακέτα» VDSL. Για να αποκτήσει κανείς VDSL, ο ενδιαφερόμενος είναι αναγκασμένος να επιλέξει «πακέτο» υπηρεσιών με τουλάχιστον σταθερή τηλεφωνία από το ίδιο δίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι αναμένονται πολλές μετακινήσεις συνδρομητών, κάτι που συνήθως συνοδεύεται από παράπονα.
Επιπλέον, το ενδιαφέρον των χρηστών για πρόσβαση με ταχύτητες έως 50Mbps ή έως 30Mbps λειτουργεί ως μια ευκαιρία για τις εταιρείες επικοινωνιών να προωθήσουν άλλες υπηρεσίες, ακόμα και αν ο ενδιαφερόμενος συνδρομητής δεν μπορεί να έχει VDSL γιατί η περιοχή του δεν καλύπτεται ή είναι πιο μακριά απ'όσο απαιτείται. Συνήθως, οι εταιρείες τους κάνουν άλλες συμφέρουσες προτάσεις και μάλιστα υπό μορφή πακέτου. Για να μην υποκύψει σε μια πρόταση που δεν έχει μελετήσει προσεκτικά ο συνδρομητής πρέπει να γνωρίζει τα στοιχειώδη, τα οποία συνοψίζονται στις οδηγίες που δημοσιεύει η ΕΕΤΤ στον δικτυακό της τόπο. Σε αυτές τις οδηγίες, προσθέτουμε τις δικές μας επισημάνσεις:
Όταν επιλέγετε νέες υπηρεσίες τηλεφωνίας και Internet, ενημερωθείτε σχετικά με:
- τις υπηρεσίες που προσφέρει το οικονομικό πακέτο της επιλογής σας
- την ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης
- το τέλος ενεργοποίησης και το τέλος αποσύνδεσης στην περίπτωση διακοπής της σύμβασης πριν την ημερομηνία λήξης
- την ημερομηνία ενεργοποίησης των υπηρεσιών
- το ελάχιστο κόστος και την ελάχιστη διάρκεια συνομιλίας σε μια κλήση.
- την ταχύτητα πρόσβασης στο Internet (ονομαστική, θεωρητική και εκτιμώμενη πραγματική ταχύτητα) στα σημεία που σας ενδιαφέρει, π.χ., οικία. Για μέτρηση των χαρακτηριστικών της σύνδεσής σας με το Internet, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το "Σύστημα Αποτίμησης Ποιότητας Ευρυζωνικών Συνδέσεων" της ΕΕΤΤ στη διεύθυνσηhttp://broadbandtest.eett.gr
- την απόσταση μεταξύ του αστικού κέντρου από το οποίο παρέχεται η υπηρεσία και του σημείου στο οποίο λειτουργεί η σύνδεση (αφορά υπηρεσίες πρόσβασης μέσω δικτύου VDSL).
Επίσης:
- Τι υπέγραψα; Κρατήστε την αίτηση, που έχετε υπογράψει και φέρει τη σφραγίδα και την ημερομηνία από το κατάστημα που την καταθέσατε. Αναζητήστε και διαβάστε προσεκτικά τη σύμβαση παροχής υπηρεσιών.
- Ήρθε ο νέος λογαριασμός. Τι χρεώθηκα τελικά; Βεβαιωθείτε στον επόμενο λογαριασμό ότι η σύνδεσή σας λειτουργεί σύμφωνα με το πρόγραμμα σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας που έχετε επιλέξει.
- Θέλω VDSL, τι μπορώ να έχω όμως; Για πρόσβαση μέσω σταθερού Η/Υ, ζητήστε από τον πάροχο την εκτιμώμενη ταχύτητα στο συγκεκριμένο σημείο λειτουργίας ώστε να επιλέξετε το κατάλληλο πακέτο.
- Έχει κάλυψη στο... χωριό; Για σύνδεση μέσω κινητού τηλεφώνου, βεβαιωθείτε ότι ο πάροχος εξυπηρετεί στα σημεία λειτουργίας που σας ενδιαφέρουν και ζητήστε ενημέρωση για την εκτιμώμενη ταχύτητα πρόσβασης.
- Ξέρω να απενεργοποιώ την σύνδεση μέσω κινητής τηλεφωνίας;Κυρίως για "έξυπνα" τηλέφωνα (smartphones): Ενημερωθείτε αναλυτικά για τα βασικά χαρακτηριστικά και τις οδηγίες χρήσης της συσκευής, τη δυνατότητα απενεργοποίησης της αυτόματης σύνδεσης στο Internet, καθώς και για τις ισχύουσες χρεώσεις για την πρόσβαση και την ασύρματη μεταφορά δεδομένων που εφαρμόζουν οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
- Υπάρχει υπηρεσία αυτόματης ενημέρωσης υπολοίπου; Την έχω ενεργοποιήσει; Ενεργοποιήστε την υπηρεσία "ενημέρωση κατανάλωσης δωρεάν χρόνου ομιλίας ή όγκου δεδομένων". Εάν καταναλώσετε περισσότερο χρόνο ομιλίας ή όγκο δεδομένων από το πακέτο, που έχετε επιλέξει, ο πάροχος μπορεί να σας ενημερώσει με γραπτό μήνυμα για τις επιπλέον χρεώσεις ή να διακόψει προσωρινά τη συγκεκριμένη υπηρεσία.
- Καλά τα app, αλλά το δίκτυο πόσα ΜΒ λέει ότι έχω διακινήσει;Επίσης, σας συνιστούμε να ενημερωθείτε για τον τρόπο που μπορείτε να ελέγχετε μόνοι σας το λογαριασμό σας πριν ακόμα καταναλωθεί η δωρεάν χρήση χρόνου και όγκου δεδομένων του οικονομικού σας πακέτου.
- Έβαλα φραγή στις κλήσεις με αυξημένη χρέωση; Στη σταθερή και κινητή τηλεφωνία, επιλέξτε τη φραγή εφόσον δεν χρησιμοποιείτε πολυμεσικές υπηρεσίες, όπως είναι οι κλήσεις προς πενταψήφιους αριθμούς (π.χ., 13ΧΧΧ, 15ΧΧΧ) ή προς άλλες υπηρεσίες προστιθεμένης αξίας (π.χ., 901ΧΧΧΧ). Σε κάθε περίπτωση, η χρέωση από κάθε πάροχο πολυμεσικών υπηρεσιών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα €20 μηνιαίως (+ΦΠΑ) για συνδρομητικές υπηρεσίες. Από τη συγκεκριμένη υπηρεσία εξαιρούνται οι χρεώσεις για συμμετοχή σε διαγωνισμούς, π.χ., τηλεπαιχνίδια. Επίσης, μπορείτε να ζητήσετε επιλεκτική φραγή εξερχόμενων κλήσεων, π.χ., διεθνείς συνδιαλέξεις.
- Ειδική ηλεκτρονική υπηρεσία για τον έλεγχο των αριθμών αυξημένης χρέωσης από τους ίδιους τους καταναλωτές διατίθεται στο διαδικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ (www.eett.gr).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.