L'ECONOMIE MONDIALE EST UN ENSEMBLE UNIQUE,PSYCHOSOMATIQUE. AUSTÉRITÉ VIATIQUE VERS LA CROISSANCE POUR L'OCCIDENT. Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΝΟΛΟ,ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΟ.Η ΛΙΤΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ
Συνολικές προβολές σελίδας
Σάββατο 4 Αυγούστου 2012
Γιατί ο κ. Σαμαράς διέγραψε τον Νίκο Νικολόπουλο
Τα προεόρτια ενός θερμού φθινοπώρου αποτελεί η αποπομπή του βουλευτή κ. Νίκου Νικολόπουλου από τη Νέα Δημοκρατία, με προσωπική απόφαση του Πρωθυπουργού. Είναι προφανές πως εφεξής στις αντιδράσεις σε σχέση με τη «διαπραγμάτευση» με την τρόικα και στον δρόμο για την ψήφιση των μέτρων ύψους 11,5 δισ. ευρώ που αποφάσισε η συμμαχική κυβέρνηση, θα υπάρχουν «διαρροές» και εσωκομματικά ζητήματα για τα τρία κόμματα που την στηρίζουν. Είναι βέβαιο ότι πέραν των στρατηγικού χαρακτήρα συζητήσεων που θα κάνουν οι πολιτικοί αρχηγοί κκ. Σαμαράς, Βενιζέλος, Κουβέλης κατά τη νέα συνάντησή τους τη Δευτέρα στις 16.00 στο Μαξίμου, θα ανταλλάξουν και απόψεις για το κλίμα που επικρατεί στις κοινοβουλευτικές τους ομάδες. Είναι χαρακτηριστική η εξαιρετικά σοβαρή κρίση που σοβεί στο ΠαΣοΚ μετά και το επεισόδιο των κκ. Βενιζέλου - Χρυσοχοΐδη αλλά και οι επικρίσεις που δέχθηκε ο κ. Κουβέλης από τον «πασοκογενή» κ. Οδυσσέα Βουδούρη για τη στάση στο θέμα τις διαπραγμάτευσης.
ΛΙΤΗ ΚΑΙ ΑΥΣΤΗΡΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Χθες το μεσημέρι, με μία λιτή και αυστηρή ανακοίνωση ο κ. Αντώνης Σαμαράς έθεσε εκτός ΚΟ της ΝΔ τον βουλευτή Αχαΐας, ενώ ταυτόχρονα τον παρέπεμψε και στο πειθαρχικό του κόμματος με το ερώτημα της οριστικής διαγραφής του. Αφορμή στάθηκε ένα καυστικό σχόλιο του κ. Νικολόπουλου που ανήρτησε στον προσωπικό λογαριασμό του στο twitter, σε σχέση με την οικονομική πραγματικότητα στη χώρα μας. «Υφεση για το βιβλίο Γκίνες. Η χώρα μας έχει τα περισσότερα συνεχή χρόνια σε ύφεση από οποιαδήποτε άλλη στον κόσμο! Ο τόπος δεν αντέχει άλλο» ήταν η πρώτη ανάρτηση και ακολούθησε η παρακάτω: «Εμφανές το στρατηγικό αδιέξοδο. Η σημαία της επαναδιαπραγμάτευσης "όνειρο ήταν", την λησμονήσαμε. Ο λαός ξεπνεομένος τι να περιμένει; Την τροϊκανή επιείκεια ή την τιμωρία;». Η καυστική κριτική για τις προεκλογικές υποσχέσεις Σαμαρά περί «επαναδιαπραγμάτευσης» ήταν η «σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι» για τον Πρωθυπουργό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αμέσως μόλις ο κ. Σαμαράς πληροφορήθηκε την ανάρτηση του κ. Νικολόπουλου χθες το πρωί, συγκάλεσε σύσκεψη με στενούς του συνεργάτες, τους οποίους και ενημέρωσε για την πρόθεσή του να διαγράψει τελικά τον βουλευτή τόσο από την κοινοβουλευτική ομάδα όσο και από μέλος του κόμματος. «Δεν πάει άλλο», φέρεται να είπε. Ενώ, όταν του επισημάνθηκε το ενδεχόμενο να προσχωρήσει στο κόμμα των Ανεξαρτήτων Ελλήνων του Πάνου Καμμένου ο Πρωθυπουργός σχολίασε: «Είναι μικρότερο το κακό από το να ανήκει στη Νέα Δημοκρατία».
Σύμφωνα με συνεργάτες του Πρωθυπουργού, ο βουλευτής Αχαΐας ήταν «προκλητικός» καθ’ όλο το προηγούμενο διάστημα δείχνοντας ότι επιδιώκει την διαγραφή του. Θύμιζαν μάλιστα το πρόβλημα που δημιούργησε λίγα 24ωρα μετά την ορκωμοσία του ως υφυπουργός Εργασίας, όταν παραιτήθηκε μετά τη συνάντησή του με την τρόικα, διαπιστώνοντας ότι τα πράγματα είναι πολύ πιο σκληρά κατά τη διαπραγμάτευση και τα περιθώρια μηδενικά. Σε επιστολή του τότε προς τον Πρωθυπουργό, ο κ. Νικολόπουλος είχε διαβεβαιώσει ότι θα βρίσκεται πάντα στο πλευρό του, ωστόσο έκτοτε «ήταν μονίμως προκλητικός» όπως λένε από το Μαξίμου για να προσθέσουν: «Ο άνθρωπος θέλει να φύγει από τη ΝΔ να πάει στο κόμμα Καμμένου. Ας μην του χαλάσουμε χατίρι».
Σε εκείνη μάλιστα την «άκρως εμπιστευτική επιστολή» ο βουλευτής Αχαΐας είχε προϊδεάσει ότι θα καταψηφίσει σχετικούς νόμους: «Φυσικά μου είναι απολύτως αδύνατο να υποστηρίξω και να ψηφίσω νομοσχέδια που θα μεταβάλλουν επί τα χείρω τη ζωή των Ελλήνων, ειδικά στα πεδία των μισθών, των κυρίων και επικουρικών συντάξεων, των προνοιακών και πολυτεκνικών επιδομάτων», έγραφε στον κ. Σαμαρά στις 8 Ιουλίου ο κ. Νικολόπουλος δηλώνοντας ότι γνωρίζει πως καταψήφιση ν/σ θα οδηγούσε στη διαγραφή του.
Η ανακοίνωση της ΝΔ
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΝΔ αναφέρεται πως ο Πρωθυπουργός και πρόεδρος της ΚΟ της Νέας Δημοκρατίας κ. Αντώνης Σαμαράς, «με επιστολή του προς τον πρόεδρο της Βουλής κ. Ευάγγελο Μεϊμαράκη, του γνωστοποιεί ότι θέτει εκτός Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας τον βουλευτή Αχαΐας κ. Νίκο Νικολόπουλο». Παράλληλα, με έγγραφό του προς τον πρόεδρο της Επιτροπής Δεοντολογίας της ΝΔ κ. Ιωάννη Τραγάκη, «παραπέμπει στην Επιτροπή τον βουλευτή κ. Νίκο Νικολόπουλο, με το ερώτημα της οριστικής διαγραφής από μέλος της Νέας Δημοκρατίας».
Στο Μέγαρο Μαξίμου και στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ πλέον οι αρμόδιοι, έχουν αποδυθεί σε αγώνα «ψυχολογικού μασάζ» σε βουλευτές οι οποίοι θεωρούνται «ύποπτοι» προς καταψήφιση των σκληρών νομοσχεδίων. Με τηλεφωνικές αλλά και προσωπικές επαφές, οι αρμόδιοι επιδιώκουν να επιχειρηματολογήσουν περί της αναγκαιότητας να υπερψηφιστούν τα μέτρα ώστε η χώρα να παραμείνει στο ευρώ. Δεν αποκλείεται να υπάρξουν και πρωτοβουλίες του ίδιου του Πρωθυπουργού προς αυτή την κατεύθυνση το επόμενο διάστημα.
ΛΙΤΗ ΚΑΙ ΑΥΣΤΗΡΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Χθες το μεσημέρι, με μία λιτή και αυστηρή ανακοίνωση ο κ. Αντώνης Σαμαράς έθεσε εκτός ΚΟ της ΝΔ τον βουλευτή Αχαΐας, ενώ ταυτόχρονα τον παρέπεμψε και στο πειθαρχικό του κόμματος με το ερώτημα της οριστικής διαγραφής του. Αφορμή στάθηκε ένα καυστικό σχόλιο του κ. Νικολόπουλου που ανήρτησε στον προσωπικό λογαριασμό του στο twitter, σε σχέση με την οικονομική πραγματικότητα στη χώρα μας. «Υφεση για το βιβλίο Γκίνες. Η χώρα μας έχει τα περισσότερα συνεχή χρόνια σε ύφεση από οποιαδήποτε άλλη στον κόσμο! Ο τόπος δεν αντέχει άλλο» ήταν η πρώτη ανάρτηση και ακολούθησε η παρακάτω: «Εμφανές το στρατηγικό αδιέξοδο. Η σημαία της επαναδιαπραγμάτευσης "όνειρο ήταν", την λησμονήσαμε. Ο λαός ξεπνεομένος τι να περιμένει; Την τροϊκανή επιείκεια ή την τιμωρία;». Η καυστική κριτική για τις προεκλογικές υποσχέσεις Σαμαρά περί «επαναδιαπραγμάτευσης» ήταν η «σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι» για τον Πρωθυπουργό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αμέσως μόλις ο κ. Σαμαράς πληροφορήθηκε την ανάρτηση του κ. Νικολόπουλου χθες το πρωί, συγκάλεσε σύσκεψη με στενούς του συνεργάτες, τους οποίους και ενημέρωσε για την πρόθεσή του να διαγράψει τελικά τον βουλευτή τόσο από την κοινοβουλευτική ομάδα όσο και από μέλος του κόμματος. «Δεν πάει άλλο», φέρεται να είπε. Ενώ, όταν του επισημάνθηκε το ενδεχόμενο να προσχωρήσει στο κόμμα των Ανεξαρτήτων Ελλήνων του Πάνου Καμμένου ο Πρωθυπουργός σχολίασε: «Είναι μικρότερο το κακό από το να ανήκει στη Νέα Δημοκρατία».
Σύμφωνα με συνεργάτες του Πρωθυπουργού, ο βουλευτής Αχαΐας ήταν «προκλητικός» καθ’ όλο το προηγούμενο διάστημα δείχνοντας ότι επιδιώκει την διαγραφή του. Θύμιζαν μάλιστα το πρόβλημα που δημιούργησε λίγα 24ωρα μετά την ορκωμοσία του ως υφυπουργός Εργασίας, όταν παραιτήθηκε μετά τη συνάντησή του με την τρόικα, διαπιστώνοντας ότι τα πράγματα είναι πολύ πιο σκληρά κατά τη διαπραγμάτευση και τα περιθώρια μηδενικά. Σε επιστολή του τότε προς τον Πρωθυπουργό, ο κ. Νικολόπουλος είχε διαβεβαιώσει ότι θα βρίσκεται πάντα στο πλευρό του, ωστόσο έκτοτε «ήταν μονίμως προκλητικός» όπως λένε από το Μαξίμου για να προσθέσουν: «Ο άνθρωπος θέλει να φύγει από τη ΝΔ να πάει στο κόμμα Καμμένου. Ας μην του χαλάσουμε χατίρι».
Σε εκείνη μάλιστα την «άκρως εμπιστευτική επιστολή» ο βουλευτής Αχαΐας είχε προϊδεάσει ότι θα καταψηφίσει σχετικούς νόμους: «Φυσικά μου είναι απολύτως αδύνατο να υποστηρίξω και να ψηφίσω νομοσχέδια που θα μεταβάλλουν επί τα χείρω τη ζωή των Ελλήνων, ειδικά στα πεδία των μισθών, των κυρίων και επικουρικών συντάξεων, των προνοιακών και πολυτεκνικών επιδομάτων», έγραφε στον κ. Σαμαρά στις 8 Ιουλίου ο κ. Νικολόπουλος δηλώνοντας ότι γνωρίζει πως καταψήφιση ν/σ θα οδηγούσε στη διαγραφή του.
Η ανακοίνωση της ΝΔ
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΝΔ αναφέρεται πως ο Πρωθυπουργός και πρόεδρος της ΚΟ της Νέας Δημοκρατίας κ. Αντώνης Σαμαράς, «με επιστολή του προς τον πρόεδρο της Βουλής κ. Ευάγγελο Μεϊμαράκη, του γνωστοποιεί ότι θέτει εκτός Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας τον βουλευτή Αχαΐας κ. Νίκο Νικολόπουλο». Παράλληλα, με έγγραφό του προς τον πρόεδρο της Επιτροπής Δεοντολογίας της ΝΔ κ. Ιωάννη Τραγάκη, «παραπέμπει στην Επιτροπή τον βουλευτή κ. Νίκο Νικολόπουλο, με το ερώτημα της οριστικής διαγραφής από μέλος της Νέας Δημοκρατίας».
Στο Μέγαρο Μαξίμου και στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ πλέον οι αρμόδιοι, έχουν αποδυθεί σε αγώνα «ψυχολογικού μασάζ» σε βουλευτές οι οποίοι θεωρούνται «ύποπτοι» προς καταψήφιση των σκληρών νομοσχεδίων. Με τηλεφωνικές αλλά και προσωπικές επαφές, οι αρμόδιοι επιδιώκουν να επιχειρηματολογήσουν περί της αναγκαιότητας να υπερψηφιστούν τα μέτρα ώστε η χώρα να παραμείνει στο ευρώ. Δεν αποκλείεται να υπάρξουν και πρωτοβουλίες του ίδιου του Πρωθυπουργού προς αυτή την κατεύθυνση το επόμενο διάστημα.
Εύσημα Κομισιόν για τις προτεραιότητες
02/08/2012 - 12:59
inShare
Η επιτάχυνση των κονδυλίων από το ΕΣΠΑ και η επανέναρξη τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητόδρομων ώστε να δημιουργηθούν 30 χιλιάδες θέσεις εργασίας άμεσα, είναι οι δυο βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου Ανάπτυξης. Σύμφωνα με τον Υπουργό Κωστή Χατζηδάκη, οι ιδιωτικοποιήσεις και η προσέλκυση νέων επενδύσεων αποτελούν τους βασικούς στρατηγικούς στόχους για την οικονομική ανάταξη της χώρας. Με ανακοίνωσή της η Κομισιόν χαιρετίζει τις πρωτοβουλίες κι υπογραμμίζει πως η προώθηση αυτών των προτεραιοτήτων θα συμβάλλει ουσιαστικά στις ευρύτερες μεταρρυθμίσεις.
Ο κ. Χατζηδάκης παρουσίασε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου τις δέκα βασικές πολιτικές για την επανεκκίνηση της οικονομίας και αναλυτικό χρονοδιάγραμμα δράσης επισημαίνοντας ότι οι παρεμβάσεις αυτές αφορούν τις προτεραιότητες που έχουν συμφωνηθεί με την τρόικα αλλά και τους τρεις πολιτικούς αρχηγούς.
«Πρέπει να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας», πρόσθεσε, λέγοντας ότι «θα πολιτευτώ σαν να είναι η τελευταία μου θητεία, αγνοώντας το πολιτικό κόστος. Χαρίζω ευχαρίστως τις επόμενες εκλογές σε όποιον θέλει να τις κερδίσει.
Ο υπουργός δεσμεύτηκε για άμεση δράση για να αποφευχθεί ο κίνδυνος κατάρρευσης των μεγάλων τεσσάρων έργων και απώλεια κονδυλίων για το ΚΠΣ.
Επίσης στο πεδίο των αποκρατικοποιήσεων, ως προτεραιότητα έθεσε την επιτάχυνση παρεμβάσεων στον ΟΣΕ, τα περιφερειακά αεροδρόμια και τα ΚΤΕΛ.
Προανήγγειλε εταιρείες ειδικού σκοπού για την αξιοποίηση ακινήτων, αλλαγές στον επενδυτικό νόμο και αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, δραστικές αλλαγές στις δημόσιες συμβάσεις και νέο φορέα αδειοδότησης μεγάλων επενδύσεων.
Οι δέκα προτεραιότητες του υπουργείου Ανάπτυξης είναι οι εξής:
1. Μεγάλα οδικά έργα. Εκτός από τον Μωρέα οι υπόλοιποι τέσσερις μεγάλοι άξονες (Αιγαίου, Κεντρικής Ελλάδος, Ολυμπία Οδός και Ιόνια οδσός) αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα τα οποία επιδεινώθηκαν λόγω της απουσίας ρευστότητας. Έγινε λόγος «για ανάγκη άμεσων παρεμβάσεων ούτως ώστε να μείνουν τα έργα ζωντανά, να μην καταρρεύσουν».
Η διαπραγμάτευση που βρίσκεται σε εξέλιξη με επικεφαλής, εκ μέρους του δημοσίου, τον κ. Ευθύμιο Βιδάλη, επισημάνθηκε ως ακανθώδης και δύσκολη, ενώ έγινε και λόγος για ρήτρες που ενδέχεται να καταπέσουν. Στόχος είναι να επιτευχθεί συμφωνία-πλαίσιο έως τις 30 Σεπτεμβρίου και έγκριση από τη Βουλή έως το τέλος του έτους.
2. ΕΣΠΑ. Η έλλειψη ανακεφαλαιοποίησης προσθέτει ένα ακόμα πρόβλημα και επιχειρείται επιτάχυνση μέσω απλοποίησης διαδικασιών και αναθεώρησης του προγράμματος ώστε να δοθούν περισσότερα κονδύλια στην επιχειρηματικότητα και σε δράσεις κατά της ανεργίας αλλά και σε επιτάχυνση των 181 έργων προτεραιότητας.
Ο υπουργός έκανε λόγο για σοβαρό κίνδυνο απώλειας κονδυλίων στα ημιτελή έργα της προηγουμένης περιόδου (ΚΠΣ 2000-2006). Είπε, ωστόσο ότι ο αρχικός κίνδυνος απώλειας ήταν της τάξης των 3 δισ. ευρώ, και πλέον έχει περιοριστεί δραστικότατα. Έκανε λόγο για μια εξαιρετικά δύσκολη διαπραγμάτευση για το επόμενο ΕΣΠΑ.
3. Ιδιωτικοποίηση ΤΡΕΝΟΣΕ και Rosco. Ο υπουργός επανέλαβε ότι η αποκρατικοποίηση θα γίνει με φροντίδα για τους φορολογούμενους αλλά και μέριμνα για τους εργαζομένους, Ανέφερε ότι πρέπει πρώτα να ξεπεραστούν τα νομικά εμπόδια και να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε. για θέματα κρατικών ενισχύσεων. Για τη Rosco ειδικότερα ανέφερε ότι εξετάζονται πιθανές συνέργειες προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίηση, με στόχο να γίνει όχ μία άγονη προσπάθεια αλλά η προώθηση του ζητήματος., Ανέφερε επίσης ότι είναι προτεραιότητα το δίκτυο Πάτρα-Αθήνα-Θεσαλονίκη αλλά και η διασύνδεσή του με τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης.
4. Νέος επενδυτικός νόμος. Προανήγγειλε αναθεώρηση του ισχύοντος επενδυτικού νόμου καθώς τα φορολογικά κίνητρα στα οποία εν πολλοίς βασίζεται δεν μπορούν να λειτουργήσουν υπό συνθήκες ύφεσης. Επίσης ανακοινώθηκε ότι θα κατατεθεί νομοσχέδιο με το οποίο η πρωτοβουλία Invest In Greece αναβαθμίζεται σε Πύλη Yποδοχής και Aδειοδότησης μεγάλων επενδύσεων και εν συνεχεία οι αιτήσεις θα διαβιβάζονται σε ειδική υπηρεσία που θα συσταθεί για τη διεκπεραίωση τους.
Σημειώνεται ότι το σχέδιο αυτό θα αφορά μόνο τις εταιρείες που θα κάνουν αίτηση για υπαγωγή στο καθεστώς του fast track και όχι στις μικρότερες εταιρείες που θα πρέπει να περιμένουν έως το 2016 για απλούστερη διαδικασία αδειοδότησης.
Επίσης με νομοσχέδιο θα διευρυνθεί η χρήση των εταιρειών ειδικού σκοπού (spv) που θα χρησιμοποιηθούν για την αξιοποίηση ακινήτων του δημοσίου. Η αρχή θα γίνει με το παραλιακό μέτωπο (Φαλήρου-Σουνίου) με ανεξάρτητη όμως προώθηση της αποκρατικοποίησης του Ελληνικού.
5. Εθνική στρατηγική εξαγωγών μέσω ηλεκτρονικών τελωνείων και άλλων παρεμβάσεων για μικρότερο διοικητικό βάρος, νέα εθνική στρατηγική που θα ανακοινωθεί τον Οκτώβριο και συνεργασία με ομάδα της task force για την καλύτερη προώθηση προϊόντος στις αναδυόμενες αγορές.
6. Επιχειρηματικό περιβάλλον. Ο υπουργός επανέλαβε τις δεσμεύσεις για απελευθέρωση τεχνικών επαγγελμάτων (υδραυλικών, ψυκτικών, ηλεκτρολόγων κλπ) με μια σειρά από προεδρικά διατάγματα αλλά και για την αυτοαπογραφή των επιχειρήσεων στο ΓΕΜΗ που θα διαρκέσει έως το τέλος του έτους.
7. Ενίσχυση ανταγωνισμού με υιοθέτηση όλων των εισηγήσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού, απλοποίηση του αγορανομικού κώδικα και χρήση του ειδικού εργαλείου του ΟΟΣΑ για τον έλεγχο των τιμών
8. Δημόσιες συμβάσεις και προμήθειες. Μείωση κατά 80% των 3.200 αρχών σήμερα που μπορούν να αναθέτουν συμβάσεις του δημοσίου.
9. Περιφερειακά αεροδρόμια. Σχετική εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ θα κατατεθεί εντός δύο εβδομάδων και σε τέσσερις μήνες αναμένεται σχέδιο νόμου.
10. ΚΤΕΛ. Προωθείται νέα τεχνική μελέτη με στόχο ένα σχέδιο νόμου έως το Μάρτιο του 2013 που θα προβλέπει την απελευθέρωση της αγοράς νωρίτερα από ότι είχε αρχικά υπολογιστεί, δηλαδή στο τέλος του 2015 και όχι στο τέλος του 2019.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ της ΚΟΜΙΣΙΟΝ
«Οι δέκα προτεραιότητες διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, οι οποίες ανακοινώθηκαν σήμερα από τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κ. Κωστή Χατζηδάκη, αποτελούν ένα σαφές μήνυμα της δέσμευσης της ελληνικής κυβέρνησης να επιτύχει την τόσο αναγκαία αναδιάρθρωση της ελληνικής οικονομίας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαιρετίζει την πρωτοβουλία αυτή.
Η προώθηση αυτών των προτεραιοτήτων θα συμβάλλει ουσιαστικά στις ευρύτερες μεταρρυθμίσεις, για τις οποίες η Ελλάδα έχει δεσμευθεί στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας, και οι οποίες θεωρούνται αναγκαίες για την ενίσχυση της ανάπτυξης και της απασχόλησης. Απομένει, επομένως, η οριστική υλοποίηση όλων των δεσμεύσεων της χώρας που αφορούν σε μεταρρυθμίσεις, εναρμονισμένες και με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με έμφαση στους κανόνες της Ενιαίας Αγοράς.
Σε κάθε περίπτωση, η Ομάδα Δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα θα παρέχει τη στήριξή της όπου αυτό θεωρηθεί χρήσιμο».
inShare
Η επιτάχυνση των κονδυλίων από το ΕΣΠΑ και η επανέναρξη τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητόδρομων ώστε να δημιουργηθούν 30 χιλιάδες θέσεις εργασίας άμεσα, είναι οι δυο βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου Ανάπτυξης. Σύμφωνα με τον Υπουργό Κωστή Χατζηδάκη, οι ιδιωτικοποιήσεις και η προσέλκυση νέων επενδύσεων αποτελούν τους βασικούς στρατηγικούς στόχους για την οικονομική ανάταξη της χώρας. Με ανακοίνωσή της η Κομισιόν χαιρετίζει τις πρωτοβουλίες κι υπογραμμίζει πως η προώθηση αυτών των προτεραιοτήτων θα συμβάλλει ουσιαστικά στις ευρύτερες μεταρρυθμίσεις.
Ο κ. Χατζηδάκης παρουσίασε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου τις δέκα βασικές πολιτικές για την επανεκκίνηση της οικονομίας και αναλυτικό χρονοδιάγραμμα δράσης επισημαίνοντας ότι οι παρεμβάσεις αυτές αφορούν τις προτεραιότητες που έχουν συμφωνηθεί με την τρόικα αλλά και τους τρεις πολιτικούς αρχηγούς.
«Πρέπει να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας», πρόσθεσε, λέγοντας ότι «θα πολιτευτώ σαν να είναι η τελευταία μου θητεία, αγνοώντας το πολιτικό κόστος. Χαρίζω ευχαρίστως τις επόμενες εκλογές σε όποιον θέλει να τις κερδίσει.
Ο υπουργός δεσμεύτηκε για άμεση δράση για να αποφευχθεί ο κίνδυνος κατάρρευσης των μεγάλων τεσσάρων έργων και απώλεια κονδυλίων για το ΚΠΣ.
Επίσης στο πεδίο των αποκρατικοποιήσεων, ως προτεραιότητα έθεσε την επιτάχυνση παρεμβάσεων στον ΟΣΕ, τα περιφερειακά αεροδρόμια και τα ΚΤΕΛ.
Προανήγγειλε εταιρείες ειδικού σκοπού για την αξιοποίηση ακινήτων, αλλαγές στον επενδυτικό νόμο και αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, δραστικές αλλαγές στις δημόσιες συμβάσεις και νέο φορέα αδειοδότησης μεγάλων επενδύσεων.
Οι δέκα προτεραιότητες του υπουργείου Ανάπτυξης είναι οι εξής:
1. Μεγάλα οδικά έργα. Εκτός από τον Μωρέα οι υπόλοιποι τέσσερις μεγάλοι άξονες (Αιγαίου, Κεντρικής Ελλάδος, Ολυμπία Οδός και Ιόνια οδσός) αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα τα οποία επιδεινώθηκαν λόγω της απουσίας ρευστότητας. Έγινε λόγος «για ανάγκη άμεσων παρεμβάσεων ούτως ώστε να μείνουν τα έργα ζωντανά, να μην καταρρεύσουν».
Η διαπραγμάτευση που βρίσκεται σε εξέλιξη με επικεφαλής, εκ μέρους του δημοσίου, τον κ. Ευθύμιο Βιδάλη, επισημάνθηκε ως ακανθώδης και δύσκολη, ενώ έγινε και λόγος για ρήτρες που ενδέχεται να καταπέσουν. Στόχος είναι να επιτευχθεί συμφωνία-πλαίσιο έως τις 30 Σεπτεμβρίου και έγκριση από τη Βουλή έως το τέλος του έτους.
2. ΕΣΠΑ. Η έλλειψη ανακεφαλαιοποίησης προσθέτει ένα ακόμα πρόβλημα και επιχειρείται επιτάχυνση μέσω απλοποίησης διαδικασιών και αναθεώρησης του προγράμματος ώστε να δοθούν περισσότερα κονδύλια στην επιχειρηματικότητα και σε δράσεις κατά της ανεργίας αλλά και σε επιτάχυνση των 181 έργων προτεραιότητας.
Ο υπουργός έκανε λόγο για σοβαρό κίνδυνο απώλειας κονδυλίων στα ημιτελή έργα της προηγουμένης περιόδου (ΚΠΣ 2000-2006). Είπε, ωστόσο ότι ο αρχικός κίνδυνος απώλειας ήταν της τάξης των 3 δισ. ευρώ, και πλέον έχει περιοριστεί δραστικότατα. Έκανε λόγο για μια εξαιρετικά δύσκολη διαπραγμάτευση για το επόμενο ΕΣΠΑ.
3. Ιδιωτικοποίηση ΤΡΕΝΟΣΕ και Rosco. Ο υπουργός επανέλαβε ότι η αποκρατικοποίηση θα γίνει με φροντίδα για τους φορολογούμενους αλλά και μέριμνα για τους εργαζομένους, Ανέφερε ότι πρέπει πρώτα να ξεπεραστούν τα νομικά εμπόδια και να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε. για θέματα κρατικών ενισχύσεων. Για τη Rosco ειδικότερα ανέφερε ότι εξετάζονται πιθανές συνέργειες προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίηση, με στόχο να γίνει όχ μία άγονη προσπάθεια αλλά η προώθηση του ζητήματος., Ανέφερε επίσης ότι είναι προτεραιότητα το δίκτυο Πάτρα-Αθήνα-Θεσαλονίκη αλλά και η διασύνδεσή του με τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης.
4. Νέος επενδυτικός νόμος. Προανήγγειλε αναθεώρηση του ισχύοντος επενδυτικού νόμου καθώς τα φορολογικά κίνητρα στα οποία εν πολλοίς βασίζεται δεν μπορούν να λειτουργήσουν υπό συνθήκες ύφεσης. Επίσης ανακοινώθηκε ότι θα κατατεθεί νομοσχέδιο με το οποίο η πρωτοβουλία Invest In Greece αναβαθμίζεται σε Πύλη Yποδοχής και Aδειοδότησης μεγάλων επενδύσεων και εν συνεχεία οι αιτήσεις θα διαβιβάζονται σε ειδική υπηρεσία που θα συσταθεί για τη διεκπεραίωση τους.
Σημειώνεται ότι το σχέδιο αυτό θα αφορά μόνο τις εταιρείες που θα κάνουν αίτηση για υπαγωγή στο καθεστώς του fast track και όχι στις μικρότερες εταιρείες που θα πρέπει να περιμένουν έως το 2016 για απλούστερη διαδικασία αδειοδότησης.
Επίσης με νομοσχέδιο θα διευρυνθεί η χρήση των εταιρειών ειδικού σκοπού (spv) που θα χρησιμοποιηθούν για την αξιοποίηση ακινήτων του δημοσίου. Η αρχή θα γίνει με το παραλιακό μέτωπο (Φαλήρου-Σουνίου) με ανεξάρτητη όμως προώθηση της αποκρατικοποίησης του Ελληνικού.
5. Εθνική στρατηγική εξαγωγών μέσω ηλεκτρονικών τελωνείων και άλλων παρεμβάσεων για μικρότερο διοικητικό βάρος, νέα εθνική στρατηγική που θα ανακοινωθεί τον Οκτώβριο και συνεργασία με ομάδα της task force για την καλύτερη προώθηση προϊόντος στις αναδυόμενες αγορές.
6. Επιχειρηματικό περιβάλλον. Ο υπουργός επανέλαβε τις δεσμεύσεις για απελευθέρωση τεχνικών επαγγελμάτων (υδραυλικών, ψυκτικών, ηλεκτρολόγων κλπ) με μια σειρά από προεδρικά διατάγματα αλλά και για την αυτοαπογραφή των επιχειρήσεων στο ΓΕΜΗ που θα διαρκέσει έως το τέλος του έτους.
7. Ενίσχυση ανταγωνισμού με υιοθέτηση όλων των εισηγήσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού, απλοποίηση του αγορανομικού κώδικα και χρήση του ειδικού εργαλείου του ΟΟΣΑ για τον έλεγχο των τιμών
8. Δημόσιες συμβάσεις και προμήθειες. Μείωση κατά 80% των 3.200 αρχών σήμερα που μπορούν να αναθέτουν συμβάσεις του δημοσίου.
9. Περιφερειακά αεροδρόμια. Σχετική εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ θα κατατεθεί εντός δύο εβδομάδων και σε τέσσερις μήνες αναμένεται σχέδιο νόμου.
10. ΚΤΕΛ. Προωθείται νέα τεχνική μελέτη με στόχο ένα σχέδιο νόμου έως το Μάρτιο του 2013 που θα προβλέπει την απελευθέρωση της αγοράς νωρίτερα από ότι είχε αρχικά υπολογιστεί, δηλαδή στο τέλος του 2015 και όχι στο τέλος του 2019.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ της ΚΟΜΙΣΙΟΝ
«Οι δέκα προτεραιότητες διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, οι οποίες ανακοινώθηκαν σήμερα από τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κ. Κωστή Χατζηδάκη, αποτελούν ένα σαφές μήνυμα της δέσμευσης της ελληνικής κυβέρνησης να επιτύχει την τόσο αναγκαία αναδιάρθρωση της ελληνικής οικονομίας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαιρετίζει την πρωτοβουλία αυτή.
Η προώθηση αυτών των προτεραιοτήτων θα συμβάλλει ουσιαστικά στις ευρύτερες μεταρρυθμίσεις, για τις οποίες η Ελλάδα έχει δεσμευθεί στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας, και οι οποίες θεωρούνται αναγκαίες για την ενίσχυση της ανάπτυξης και της απασχόλησης. Απομένει, επομένως, η οριστική υλοποίηση όλων των δεσμεύσεων της χώρας που αφορούν σε μεταρρυθμίσεις, εναρμονισμένες και με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με έμφαση στους κανόνες της Ενιαίας Αγοράς.
Σε κάθε περίπτωση, η Ομάδα Δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα θα παρέχει τη στήριξή της όπου αυτό θεωρηθεί χρήσιμο».
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)