Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

ΤΟ ΒΗΜΑ - Αντιδράσεις στην συζήτηση του νομοσχεδίου για τα ταξί - πολιτική

ΤΟ ΒΗΜΑ - Αντιδράσεις στην συζήτηση του νομοσχεδίου για τα ταξί - πολιτική

Présidentielle 2012 : Nicolas Sarkozy rattrapé par l'affaire Woert-Bettencourt

Présidentielle 2012 : Nicolas Sarkozy rattrapé par l'affaire Woert-Bettencourt

FIMOTRO: ΜΕΓΑΛΕΣ ΖΗΜΙΕΣ ΓΙΑ ΔΟΛ-MEGA

FIMOTRO: ΜΕΓΑΛΕΣ ΖΗΜΙΕΣ ΓΙΑ ΔΟΛ-MEGA: Aπό το : Πρώτο Θέμα Ζημιές, αύξηση δανείων, πτώση διαφημίσεων και απολύσεις είναι το τετράπτυχο από τους δύο πρώτους ισολογισμούς εισηγμένων...

FIMOTRO: ΙΣΧΥΡΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΜΕΤΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΣΟΚ-ΝΔ

FIMOTRO: ΙΣΧΥΡΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΜΕΤΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΣΟΚ-ΝΔ: Με το πολιτικό σκηνικό να εμφανίζει στην αφετηρία της προεκλογικής περιόδου εικόνα κινούμενης άμμου, τα σενάρια μετεκλογικής συνεργασίας Ν.Δ...

Le vin rouge améliore rapidement le cholestérol | PsychoMédia

Le vin rouge améliore rapidement le cholestérol | PsychoMédia

Contre le cholestérol, certains aliments sont plus efficaces qu'un régime faible en gras | PsychoMédia

Contre le cholestérol, certains aliments sont plus efficaces qu'un régime faible en gras | PsychoMédia

Anorexie: la libération de dopamine, liée à la nourriture ou autre, amènerait une anxiété plutôt qu'un plaisir | PsychoMédia

Anorexie: la libération de dopamine, liée à la nourriture ou autre, amènerait une anxiété plutôt qu'un plaisir | PsychoMédia

Qu'est-ce que l'anorexie? - Définition, symptômes | PsychoMédia

Qu'est-ce que l'anorexie? - Définition, symptômes | PsychoMédia

Ένδικα μέσα επίλυσης φορολογικών διαφορών

Αρχική | Χρηματιστήριο | Οικονομία |
Ένδικα μέσα επίλυσης φορολογικών διαφορών
26/03/2012 (20:40) Greek Money
Μέγεθος γραμμάτων:


Στις μέρες μας, αν και το περιεχόμενο της παρεχόμενης δικαστικής προστασίας συνίσταται στην κατοχύρωση ή αποκατάσταση θιγόμενου ατομικού δικαιώματος, εν τούτοις συχνά επισημαίνονται ελλείψεις στο σχετικό νομοθετικό σύστημα λόγω ακριβώς της ευρείας κάλυψης ενός ιδιαίτερα ευαίσθητου τομέα - διοικητικές προσφυγές - έναντι πράξεων ή παραλείψεων των οργάνων της δημόσιας διοίκησης, και ειδικότερα της φορολογικής αρχής.


Έτσι, είναι πιθανό να προκύψουν διενέξεις σχετικά με τον καταλογισμό φόρου, προσαυξήσεων, ή την επιβολή προστίμου, όπως επίσης αμφισβητήσεις περί της νομιμότητας της καταλογιστικής πράξης, της ταμειακής βεβαίωσης ,αλλά και περί κυρώσεων για παραβάσεις φορολογικών ρυθμίσεων, μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων από την πλευρά του φορολογούμενου κ.ά. Σε όλες τις παραπάνω υποθέσεις (φορολογικές διαφορές),το δικαίωμα άσκησης προσφυγής το έχει κάθε πρόσωπο το οποίο έχει άμεσο, προσωπικό, και ενεστώς συμφέρον, καθώς και σε εκείνο στο οποίο αναγνωρίζεται τέτοιο δικαίωμα από ειδική διάταξη.


ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ

Μέσω του ενδίκου βοηθήματος της προσφυγής ο βαρυνόμενος από καταλογιστική πράξη φόρου, δασμού, προστίμου κτλ. επιδιώκει δικαστικά την ακύρωση ή την μεταρρύθμισή της.


Σχετικά με τη διαδικασία βεβαίωσης και τις προϋποθέσεις άσκησης προσφυγής τονίζουμε τα εξής.


Στην περίπτωση που ο βαρυνόμενος είναι Ανώνυμη Εταιρεία, δύναται να παρασταθεί μέσω του Διοικητικού της Συμβουλίου, που ενεργεί συλλογικά ή των προσώπων, μελών ή μη του Δ.Σ., τα οποία νομίμως την εκπροσωπούν (άρθ.25 Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας).
Δεν συνιστά καταλογισμό φορολογικού βάρους η επιβολή προσαύξησης κατά το άρθρο 6 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ), αλλά η κύρωση λόγω εκπρόθεσμης εξόφλησης οπουδήποτε βεβαιούμενου χρέους προς το δημόσιο συνεισπράττεται με τη κύρια οφειλή.
Για την ύπαρξη διαφοράς ως προς την επιστροφή φόρων, εισφορών, τελών κλπ., που έχουν καταβληθεί αχρεωστήτως, δεν απαιτείται να έχει υποβληθεί προηγουμένως δετική αίτηση προς την φορολογική αρχή , αλλά μπορεί το αίτημα περί επιστροφής να υποβληθεί ευθέως για πρώτη φορά με προσφυγή (ΝΔ 4486/1965 άρθ.8 παρ.4).
Η άρνηση θεώρησης βιβλίων και στοιχείων από υπάλληλο της ΔΟΥ, δεν συνιστά κύρωση για παράβαση διατάξεων φορολογικής νομοθεσίας, αλλά κύρωση για μη εκπλήρωση φορολογικών υποχρεώσεων και ως εκ τούτου δεν γεννάται φορολογική διαφορά (ΣτΕ 7μ 988/2006) .
Δεν απαγορεύεται στον φορολογούμενο και στην Διοίκηση να υπάγουν με συμφωνία τους σε διαιτησία, φορολογική διαφορά που θα προέλθει από ορισμένη έννομη σχέση μεταξύ τους (ωστόσο, η δικαιοδοσία του διαιτητικού οργάνου δεν περιλαμβάνει και εξουσία ακύρωσης της διοικητικής πράξης επιβολής φορολογικού βάρους, Σ.άρθ.78 παρ.4).
Προθεσμίες παραγραφής που λήγουν στις 31.12.2001, ημερομηνία μετά την οποία παραγράφεται το δικαίωμα του Δημοσίου για την κοινοποίηση φύλλων ελέγχου επιβολής φόρων, τελών και εισφορών, παρατείνονται για ένα (1) έτος από τη λήξη τους.
H διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν ισχύει για υποθέσεις φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, προικών, μεταβιβάσεων ακινήτων, φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας (Φ.M.A.Π.) και φόρου ακίνητης περιουσίας (Φ.A.Π.)».
Για υποθέσεις φόρου εισοδήματος, φόρου προστιθέμενης αξίας και λοιπών παρακρατούμενων και επιρριπτόμενων φόρων, τελών και εισφορών των προσώπων του άρθρου 2 του Π.Δ. 186/1992 (ΦEK 84 A), σε βάρος των οποίων έχουν εκδοθεί και κοινοποιηθεί αποφάσεις επιβολής προστίμου K.B.Σ. για έκδοση εικονικών ή πλαστών φορολογικών στοιχείων ή λήψη εικονικών ή νόθευση φορολογικών στοιχείων μέχρι το χρόνο παραγραφής του δικαιώματος του δημοσίου για κοινοποίηση φύλλων ελέγχου ή πράξεων επιβολής του φόρου, παρατείνεται το δικαίωμα αυτό για δύο (2) ακόμη έτη πέραν του χρόνου που ορίζεται από τις οικείες κατά περίπτωση διατάξεις. Oι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται για τις διαχειριστικές περιόδους που βαρύνονται με τα εικονικά, πλαστά ή νοθευμένα φορολογικά στοιχεία και ισχύουν για υποθέσεις για τις οποίες η προθεσμία παραγραφής λήγει από 31.12.2002 και μετά, η βεβαίωση του φόρου μπορεί να γίνει και μετά την πάροδο πενταετίας, αν η εγγραφή στο όνομα της ομόρρυθμης, ετερόρρυθμης εταιρίας, κοινοπραξίας, κοινωνίας και αστικής εταιρίας έγινε οριστική μετά την πάροδο αυτής, όχι όμως και πέρα από 6 μήνες από την κοινοποίηση στον προϊστάμενο της ΔΟY της απόφασης του διοικητικού δικαστηρίου.( παρ. 1, άρθρου 5 του N. 2892/2001 (ΦEK 46 A'/9.3.2001))
Οι παραβάσεις του ΚΒΣ είναι τυπικές. Δεν απαιτείται για την θεμελίωσή τους υπαιτιότητα του παραβάτη ή ζημία του Δημοσίου και δεν αποκλείεται ο καταλογισμός από την άγνοια ή την παραδρομή ή την πλάνη του παραβάτη.
Η παρεμπόδιση εκ μέρους μιας επιχείρησης των προσήκοντων ελεγκτικών επαληθεύσεων από την φορολογική αρχή στα βιβλία και στοιχεία της, μπορεί να δικαιολογήσει τον εξωλογιστικό προσδιορισμό του σχετικού εισοδήματός της (ΣτΕ 7μ 1880/1898)
Ισχύει το «σύστημα της χωριστής επιχείρησης», όπου τα κέρδη μιας αλλοδαπής επιχείρησης που προκύπτουν από την δραστηριότητα αυτής στην Ελλάδα προσδιορίζονται κατά τρόπο ανεξάρτητο σε σχέση με τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων της ίδιας επιχείρησης στην αλλοδαπή.
Ανάκληση δήλωσης φορολογούμενου είναι δυνατή όχι μόνο με προσφυγή κατά φύλλου ελέγχου ανακριβούς δήλωσης, αλλά και με αυτοτελή προσφυγή προς ανάκληση της δήλωσης και επιστροφή του φόρου που καταβλήθηκε με βάση αυτή, χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη υποβολή σχετικής δήλωσης προς την αρμόδια ΔΥΟ (ΣτΕ Ολ 2941/2000).

Ειδικότερα, η Επιτροπή Λογιστικών Βιβλίων αποφαίνεται μετά από αίτηση του επιτηδευματία ή του προϊσταμένου της ΔΟΥ κατά περίπτωση:

Α) για την απαλλαγή από την υποχρέωση τήρησης βιβλίων

Β) για την επαύξηση των υποχρεώσεων του επιτηδευματία που έτυχε μερικής ή ολικής απαλλαγής των υποχρεώσεων του,

Γ) για την αλλαγή της μεθόδου προσδιορισμού της τιμής κτήσης ή του ιστορικού κόστους παραγωγής

Δ)για τον χαρακτηρισμό του επιτηδευματία ως πωλούντος αγαθά ή παρέχοντος υπηρεσίες.


Παράλληλα και όσον αφορά στις αιτήσεις ενώπιον της Επιτροπής Διοικητικής Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών (εφεξής ΕΔΕΦΔ), σύμφωνα με την πρόσφατη ΠΟΛ.1007/28.12.2011, ορίσθηκε, μεταξύ άλλων, η 1.12.2011 ως ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων για τη διοικητική επίλυση των φορολογικών διαφορών ενώπιον της Επιτροπής Διοικητικής Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών στη Γενική Διεύθυνση Φορολογικών Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών. Η αίτηση προς την ΕΔΕΦΔ υποβάλλεται, μέσα στη νόμιμη προθεσμία για την άσκηση της προσφυγής (60 ημέρες), στην αρμόδια φορολογική αρχή που εξέδωσε την οικεία πράξη καταλογισμού φόρου, τέλους, εισφοράς ή προστίμου, την ορθότητα της οποίας αμφισβητεί ο φορολογούμενος, και διαβιβάζεται στην ΕΔΕΦΔ (Καρ. Σερβίας 10 - 101 84, Αθήνα) εντός δέκα (10) ημερών από την κατάθεσή της, με τον σχετικό φάκελο και έγγραφο της φορολογικής αρχής που περιέχει πλήρες ιστορικό της υπόθεσης και αιτιολογημένες απόψεις της επί των ισχυρισμών του φορολογουμένου που περιέχονται στην αίτηση.


Συγκεκριμένα, η ΕΔΕΦΔ είναι αρμόδια για τη διοικητική επίλυση της διαφοράς κατόπιν αίτησης η οποία υποβάλλεται, προαιρετικά, από τον φορολογούμενο κατά τα ανωτέρω, εφόσον το προσδιοριζόμενο ποσό κύριου φόρου κ.λπ., ή το ποσό του προστίμου, στη σχετική εκδοθείσα από τον φορολογικό έλεγχο καταλογιστική πράξη, την ορθότητα της οποίας αμφισβητεί ο φορολογούμενος, υπερβαίνει τις πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ.


Σε περίπτωση που το παραπάνω ποσό υπερβαίνει τις τριακόσιες χιλιάδες (300.000) ευρώ, η ΕΔΕΦΔ καθίσταται αποκλειστικά αρμόδια για τη διοικητική επίλυση της διαφοράς.
Σε περίπτωση που έχει υποβληθεί από τον φορολογούμενο άλλη αίτηση διοικητικής επίλυσης της διαφοράς σε άλλο υφιστάμενο όργανο, η αίτηση προς την ΕΔΕΦΔ διαβιβάζεται σε αυτή στην περίπτωση που η Επιτροπή είναι αρμόδια και εφόσον ο φορολογούμενος παραιτηθεί από την αίτησή του πριν από τη συζήτηση αυτής στο υφιστάμενο όργανο.


Επιπλέον και σε περίπτωση υπονοιών απόκρυψης φορολογητέας ύλης από επιτηδευματία, συντελείται ο ουσιώδης τύπος της «κατάσχεσης», δηλαδή της αναγκαστικής αφαίρεσης από την επαγγελματική εγκατάσταση επιτηδευματία βιβλίων, εγγράφων ή άλλων εν γένει στοιχείων, από «όπου είναι ενδεχόμενο να προκύψει απόκρυψη φορολογητέας ύλης».


Σύμφωνα με το άρθρο 66 Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, η προθεσμία για την άσκηση της προσφυγής είναι 60 ημέρες, από τη κατά νόμο επίδοση της πράξης σε αυτούς που αφορά και σε κάθε άλλη περίπτωση από τότε ου έλαβαν αποδεδειγμένα πλήρη γνώση του περιεχομένου της, σε περίπτωση δε παράλειψης από την συντέλεσή της, και κατατίθεται στην αρχή που εξέδωσε την προσβαλλόμενη πράξη ή, που παρά τον νόμο , παρέλειψε την έκδοσή της. Αντικείμενό της είναι μόνο τα πραγματικά γεγονότα που ασκούν ουσιώδη επιρροή στην έκβαση της δίκης, ενώ το βάρος της απόδειξης το έχει ο καθένας από τους διαδίκους. Συγκεκριμένα, τα δημόσια έγγραφα έχουν πλήρη αποδεικτική ισχύ, όπως επίσης και οι εκθέσεις ελέγχου. Όχι όμως και τα ιδιωτικά έγγραφα, εκτός και αν προσκομίζονται από τον αντίδικο ή πρόκειται για βιβλία των οποίων τη τήρηση επιβάλλουν οι κείμενες διατάξεις.


ΒΑΣΙΚΑ ΕΝΔΙΚΑ ΜΕΣΑ


Συγκεκριμένα:

Η ανακοπή ερημοδικίας, η οποία ασκείται από τον διάδικο που δεν παρέστη στην συζήτηση της υπόθεσης, επειδή δεν κλητεύθηκε ή δεν κλητεύθηκε νόμιμα-εμπρόθεσμα.
Η τριτανακοπή, η οποία ασκείται από τρίτο βλαπτόμενο από απόφαση που εκδόθηκε σε δίκη άλλων, στη οποία δεν έχει παρέμβει, εφόσον συντρέχει το έννομο συμφέρον που θα δικαιολογούσε την παρέμβασή του στην δίκη.
Η έφεση, η οποία ασκείται για έλλειψη δικαιοδοσίας του δικαστηρίου που εξέδωσε την απόφαση, για μη νόμιμη συγκρότησή του, αν η διαφορά έχει ως αντικείμενο περιοδική παροχή, και είναι φορολογική με αντικείμενο αναγνώρισης ζημίας, η οποία δεν καλύπτεται με συμψηφισμό του συνολικού εισοδήματος που προσδιορίστηκε στην πρωτόδικη απόφαση, αλλά είναι εκπεστέα – (εφόσον το ποσό της εκπεστέας κατά αυτόν τον τρόπο ζημίας υπερβαίνει τα 1.500ευρώ ή γεννάται από την επιβολή προστίμων για παράβαση διατάξεων του ΚΒΣ), και για κάθε νομικό ή πραγματικό σφάλμα της πρωτόδικης απόφασης και κάθε παράλειψη του πρωτοβάθμιου δικαστηρίου να ερευνήσει αυτεπαγγέλτως όσα είχε υποχρέωση. Πάντως, είναι ανέκκλητες οι αποφάσεις που αφορούν χρηματικές διαφορές αν το αντικείμενο τους δεν υπερβαίνει το ποσό των 5.000 ευρώ.
Η αίτηση αναθεώρησης, η οποία ασκείται από διάδικο που έχει έννομο συμφέρον κατά απόφασης που εκδόθηκε και έχει τελεσιδικήσει ή είναι ανέκκλητη (εφόσον η προσβαλλόμενη απόφαση στηρίζεται σε ψευδή κατάθεση μάρτυρα ή δήλωση διαδίκου ή νοθευμένα έγγραφα, ή σε αμετάκλητη ανατροπή απόφασης πολιτικού, ποινικού ή διοικητικού δικαστηρίου).
Η αίτηση αναιρέσεως , η οποία ασκείται για υπέρβαση καθηκόντων, μη νόμιμη συγκρότηση ή κακή σύνθεση δικαστηρίου, παράβαση ουσιώδους τύπου διαδικασίας, ουσιώδεις ελλείψεις της απόφασης, έλλειψη αιτιολογίας απόφασης , εσφαλμένη ερμηνεία νόμου που διέπει την επίδικη σχέση)

Εξάλλου, και σύμφωνα με την Σύμβαση 90/436/ΕΟΚ «για την εξάλειψη της διπλής φορολογίας σε περίπτωση διορθώσεως των κερδών συνδεδεμένων επιχειρήσεων», μια επιχείρηση μπορεί, ανεξάρτητα από τα μέσα που προβλέπονται από το εθνικό δίκαιο των ενδιαφερόμενων συμβαλλόμενων κρατών , να υποβάλει την υπόθεσή της στην αρμόδια αρχή του συμβαλλόμενου κράτους του οποίου είναι κάτοικος ή στο οποίο ευρίσκεται η μόνιμη εγκατάστασή της.


Η αρμόδια αρχή προσπαθεί, εάν η ένστασή της φαίνεται βάσιμη και αδυνατεί η ίδια να δώσει ικανοποιητική λύση, να επιλύσει το θέμα με φιλικό διακανονισμό με την αρμόδια αρχή κάθε άλλου ενδιαφερόμενου συμβαλλόμενου κράτους, ούτως ώστε να αποφευχθεί η διπλή φορολογία. Το γεγονός ότι η υπόθεση φέρεται ενώπιον της συμβουλευτικής επιτροπής δεν εμποδίζει ένα συμβαλλόμενο κράτος να κινήσει για την ίδια υπόθεση, δικαστική δίωξη που επιδιώκουν την επιβολή διοικητικών κυρώσεων.


ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ


1)Έστω ότι ο προϊστάμενος μιας ΔΟΥ, μετά από έλεγχο στην ετήσια δήλωση φορολογίας εισοδήματος μιας αλλοδαπής εμπορικής Ο.Ε., που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, μέσω διατηρήσεως εδώ εμπορικού αντιπροσώπου, αναπροσάρμοσε το καθαρό φορολογητέο εισόδημα αυτής.


Επίσης, διαπιστώθηκε ότι η εταιρία παρέλειψε να περιλάβει μεταξύ των εισοδημάτων κάποιο ποσό από την πώληση διπλώματος ευρεσιτεχνίας. Εξεδόθη συνεπώς σχετικό φύλλο ελέγχου ανειλικρινούς δηλώσεως.

Ορθά λοιπόν, σε περίπτωση που τεθεί ο ισχυρισμός ότι τίθεται θέμα συμψηφισμού ζημιών – κερδών, θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είναι δυνατόν να συμψηφιστούν κέρδη αλλοδαπής επιχείρησης που προκύπτουν στην Ελλάδα από την μόνιμη εγκατάσταση αυτής με ζημίες της ίδιας επιχείρησης που προκύπτουν από τα δραστηριότητες αυτής στην αλλοδαπή.(άρθ.99παρ.1 ΚΦΕ, άρθρ.4παρ.4 ΚΦΕ)
Επίσης, σε περίπτωση αμφισβήτησης χρόνου κτήσης του δικαιώματος ευρεσιτεχνίας, σύμφωνα με το άρθ.13 παρ.1 ΚΦΕ, τα εισοδήματα γενικά των νομικών προσώπων που από εκποίηση προνομίων, δικαιωμάτων κτλ, προστίθενται στα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης και στο καθαρό κέρδος αυτής επιβάλλεται ο αναλογικός συντελεστής που ισχύει.




2)Έστω μια ανώνυμη ελληνική εταιρεία Α , που αποτελεί θυγατρική μητρικής της αλλοδαπής εταιρείας Κατά τον έλεγχο της ΔΟY, στην δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος διαπιστώθηκε ότι περιελήφθησαν σε αυτή

α) εισόδημα από εκμίσθωση ακινήτου που βρίσκεται σε άλλο κράτος,

β)εισόδημα από την δραστηριότητα στο ίδιο αλλοδαπό κράτος με την μορφή διατήρησης υποκαταστήματος εκεί και

γ) εισόδημα από την δραστηριότητα της στην ημεδαπή ενεργούσα ως αντιπρόσωπος της μητρικής εταιρία; Β. Έτσι, η ΔΟΥ κοινοποίησε σχετικό φύλλο ελέγχου ανειλικρινούς δηλώσεως.


Εν προκειμένω η εταιρία Α , δύναται να ασκήσει προσφυγή κατά του εν λόγω φύλλου ελέγχου ενώπιον του αρμόδιου διοικητικού δικαστηρίου και να ζητήσει την ακύρωση του, διότι:

Α)τα εισοδήματα από την μόνιμη εγκατάσταση και από την εκμίσθωση ακινήτων στην αλλοδαπή φορολογούνται ήδη στο αλλοδαπό κράτος με εξάντληση της φορολογικής της υποχρέωσης, βάσει ΣΑΔΦ. Επομένως, δεν είναι υποχρεωμένη να τα περιλάβει στην ετήσια δήλωση φορολογίας εισοδήματος.

Β) Επιπλέον, γενικά οι ελληνικές θυγατρικές εταιρείες αν και δεν έχουν οικονομική αυτοτέλεια έναντι των αλλοδαπών μητρικών τους, εν τούτοις, από νομική άποψη θεωρούνται αυτοτελείς και ανεξάρτητες επιχειρήσεις σχετικά με τις μητρικές τους. Για δε, τα εισοδήματά τους, φορολογούνται στην Ελλάδα, όπως όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις κα όχι με την ιδιότητα της μόνιμης εγκατάστασης των αλλοδαπών μητρικών τους. Ωστόσο, σύμφωνα με το άρθ.100παρ.1 ΚΦΕ, αλλοδαπή επιχείρηση που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα μέσω της διατήρησης αντιπροσώπου, θεωρείται ότι διατηρεί στην Ελλάδα μόνιμη εγκατάσταση. Έτσι, η εταιρία Α δύναται να ισχυρισθεί ότι το εισόδημα που είχε αποκτήσει στην Ελλάδα ως αντιπρόσωπος, φορολογείται στο όνομα της εταιρίας Β και επομένως δεν ήταν υποχρεωμένη να το περιλάβει στην εν λόγω δήλωση της.


Εν κατακλείδι, είναι σημαντικό να σημειωθεί, ότι αν και γενικότερα η τελευταία περίοδος που ζούμε είναι καθόλα εύθραυστη, ακολουθούμενη από ρυθμούς που εμποδίζουν την αφομοίωση και την προσπάθεια εξαγωγής σαφών συμπερασμάτων, εν τούτοις η παραπάνω μελέτη στηρίχθηκε κυρίως στην διαχρονικότητα των φορολογικών ζητημάτων για σημαντικό χρονικό διάστημα, σε μία προσπάθεια προσφοράς σημαντικής αρωγής και ορθών συμβουλευτικών υπηρεσιών.

TaxExperts Team


www.TaxExperts.gr , www.TaxExperts.eu

ΝΑΤΟ προς Μόσχα: Μη σπαταλάτε χρήματα — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

ΝΑΤΟ προς Μόσχα: Μη σπαταλάτε χρήματα — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Την αντίδραση του ΣΒΒΕ & ΕΒΕΘ προκάλεσε η σύλληψη για χρέη του 81χρονου Γ. Φιλίππου, πρόεδρου της Φίλκεραμ Johnson 26/03/2012 (20:46) Greek Money

Μέγεθος γραμμάτων:


Την αντίδραση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ) και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ) προκάλεσε η σύλληψη για χρέη προς το δημόσιο ενός από τους γνωστότερους βιομηχάνους της Θεσσαλονίκης.



Ο 81ος ετών Γιώργος Φιλίππου, πρόεδρος της ιστορικής αλλά και πολύοπαθης εταιρίας κεραμικών πλακιδίων Φίλκεραμ Johnson, που βρίσκεται σε διαδικασία πτώχευσης, συνελήφθη για μη απόδοση ΦΠΑ προς το δημόσιο, ύψους 293.505 ευρώ, κατά το χρονικό διάστημα από 1-1-2011 ως 30-10-2 011 και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα.
Με ανακοίνωσή του ο ΣΒΒΕ (σ.σ. του οποίου ο Γ.Φιλίππου είχε διεκδικήσει την προεδρία σε παλιότερη εκλογική διαδικασία) εξέφρασε τη λύπη του για τη σύλληψη.
«Δυστυχώς για άλλη μια φορά η πολιτεία δεν έλαβε υπόψη της τα ανυπέρβλητα προβλήματα που μπορεί να έχει μια επιχείρηση που τελεί υπό πτώχευση και στην οποία το δημόσιο οφείλει περίπου 700.000 ευρώ και συνεπώς προέβη σε μια σύλληψη άνευ ουσίας», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Όπως επισημαίνεται, ο ΣΒΒΕ είναι ανυποχώρητος στην πάγια θέση του για την υποχρέωση πληρωμής των χρεών των επιχειρήσεων προς το δημόσιο. «Όμως, για επιχειρήσεις όπως η Φίλκεραμ, που τα προβλήματά της είναι γνωστά σε όλη τη Θεσσαλονίκη εδώ και τρία χρόνια, θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερη επιείκεια στην αντιμετώπιση του ηλικιωμένου προέδρου της», προστίθεται στην ανακοίνωση.
Το ΕΒΕΘ από την πλευρά του, αναφέρει πως «αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό την άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία που υφίστανται έντιμοι συνάδελφοι επιχειρηματίες, διασυρόμενοι και οδηγούμενοι στην αυτόφωρη διαδικασία για τη μη απόδοση ΦΠΑ πος το δημόσιο».
Το Επιμελητήριο επισημαίνει πως στηρίζει απόλυτα την εφαρμογή των θεσμών και νόμων του κράτους, αλλά καλούν τις αρμόδιες αρχές να μην αντιμετωπίζουν συλλήβδην όλες τις περιπτώσεις με την ίδια αυστηρότητα και αδιαλλαξία.

30 νέα κέντρα κράτησης παράνομων μεταναστών — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

30 νέα κέντρα κράτησης παράνομων μεταναστών — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Σκλήρυνση της στάσης των πιστωτών της Ελλάδας διαπιστώνουν οι Βρετανοί — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Σκλήρυνση της στάσης των πιστωτών της Ελλάδας διαπιστώνουν οι Βρετανοί — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Πιάνουν δουλειά οι ράμπο κατά της διαφθοράς στο ΥΠΟΙΚ

Πιάνει δουλειά η εσωτερική αστυνομία για θέματα διαφθοράς στο υπουργείο Οικονομικών. Με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών ορίζεται ότι στο νομό Αττικής η υπηρεσία εσωτερικών υποθέσεων ξεκινάει τη λειτουργία της στις 16 Απριλίου και η υποδιεύθυνση εσωτερικών υποθέσεων της Θεσσαλονίκης ξεκινάει τη λειτουργία της στις 16 Μαΐου.

Η υπηρεσία εσωτερικών υποθέσεων, η οποία συστάθηκε μετά από απαίτηση της τρόικα για καταπολέμηση της διαφθοράς στο φορολογικό μηχανισμό, θα έχει ως σκοπό τη διενέργεια στοχευμένων ελέγχων πόθεν έσχες υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών. Επίσης, θα στοχεύει στην άμεση διερεύνηση φαινομένων χρηματισμού και δωροδοκίας στο υπουργείο Οικονομικών μετά από αυτόφωρη σύλληψη ή από συλλογή διαβεβαιωμένων καταγγελιών. Παράλληλα, θα διερευνά ιδιαίτερα σοβαρές υποθέσεις που έχουν ως συνέπεια τη σημαντικά απώλεια εσόδων του κράτους οι οποίες παραπέμπονται από την οικονομική επιθεώρηση στην υπηρεσία εσωτερικών υποθέσεων.

Σπύρος Δημητρέλης



Πηγή:www.capital.gr

Στη δικαιοσύνη τα επισφαλή δάνεια των συνεταιριστικών τραπεζών

26.03.2012
19:30
0
Share


-A+A
Τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για την υπόθεση των συνεταιριστικών τραπεζών Αχαΐας, Λαμίας και Λήμνου-Λέσβου διέταξε ο οικονομικός εισαγγελέας Γρηγόρης Πεπόνης, με αφορμή τα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για χορήγηση επισφαλών δανείων.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, οι τρεις επίμαχες τράπεζες εμφάνιζαν μεγάλη κεφαλαιακή ανεπάρκεια εξαιτίας απαιτήσεων από επισφαλείς δανειοδοτήσεις που είχαν χορηγήσει.

Η εισαγγελική έρευνα έχει στόχο να εξακριβώσει αν στην υπόθεση των χορηγηθέντων επισφαλών δανείων των τριών τραπεζών προκύπτουν ποινικές ευθύνες των υπευθύνων τους και συγκεκριμένα αν στοιχειοθετείται η διάπραξη αδικημάτων όπως αυτά της απάτης και της υπεξαίρεσης.

Η Τράπεζα της Ελλάδας είχε ανακαλέσει την άδεια λειτουργίας των τριών συνεταιριστικών καθώς, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωσή της, δεν κατέστη δυνατή η λήψη μέτρων για τη βιωσιμότητά τους.

Διαβάστε περισσότερα:Ελλάδα Γρηγόρης Πεπόνης εισαγγελική έρευνα επισφαλή δάνεια προκαταρκτική εξέταση συνεταιριστική τράπεζα Αχαΐας Συνεταιριστική Τράπεζα Λαμίας συνεταιριστική τράπεζαΛήμνου-Λέσβου υπεξαίρεση

SOS storytelling : l’Europe peine à écrire le roman de son identité... | Atlantico

SOS storytelling : l’Europe peine à écrire le roman de son identité... | Atlantico

Les racines du terrorisme islamiste à la française | Atlantico

Les racines du terrorisme islamiste à la française | Atlantico

Et si les inégalités de revenus étaient à l'origine des crises financières ? | Atlantico

Et si les inégalités de revenus étaient à l'origine des crises financières ? | Atlantico

O Σόιμπλε στο τιμόνι του Eurogroup;

O Σόιμπλε στο τιμόνι του Eurogroup;

Οι Ιρλανδοί αρνούνται να πληρώσουν το χαράτσι για τα ακίνητα

26.03.2012
18:32
0
23
Share


-A+A
Μποϋκοτάζ κάνουν οι Ιρλανδοί σε ένα νέο φόρο που κλήθηκαν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων. Οι πολίτες της Ιρλανδίας αρνούνται πεισματικά να ενδώσουν στις πιέσεις της κυβέρνησής τους και μολονότι η προθεσμία για την αποπληρωμή του φόρου λήγει στα τέλη Μαρτίου μέχρι στιγμής το 85% των Ιρλανδών δεν έχει πληρώσει τίποτα.

Το θέμα του μποϋκοτάζ είχε απασχολήσει πριν από λίγες μέρες και τους New York Times που σε άρθρο τους ανέφερε πως μπορεί η Ιρλανδία να έχει δεχτεί συγχαρητήρια για τον τρόπο που διαχειρίστηκε την οικονομική κρίση και για την προσπάθεια επανάκαμψης της οικονομίας της, αλλά οι Ιρλανδοί πολίτες φαίνεται πως άγγιξαν τα όριά τους και αρνούνται να πληρώσουν έναν ακόμη φόρο. Η ιρλανδική κυβέρνηση σύμφωνα με το άρθρο διαψεύδει τις φήμες πως το κίνηματ του φορολογικού μποϋκοτάζ ενισχύεται και εκτιμά πως οι Ιρλανδοί στο τέλος του μήνα θα πληρώσουν τον φόρο, απλά τον καθυστερούν «όπως συχνά συνηθίζουν».

Ωστόσο τα νούμερα μάλλον διαψεύδουν τις εκτιμήσεις της Ιρλανδικής κυβέρνησης αφού μόλις το 15% των ιδιοκτητών ακινήτων έχει καταβάλει μέχρι στιγμής το χαράτσι για τα ακίνητα.

Παράλληλα τα τελευταία 24ωρα στην Ιρλανδία πυκνώνουν οι εκκλήσεις διαφόρων οργανώσεων και πολιτικών παρατάξεων προς τους Ιρλανδούς πολίτες να αντισταθούν μέχρι τέλους στην επιβολή αυτού του νέου φόρου. Μάλιστα προγραμματίζεται και μεγάλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Δουβλίνο, στις 31 Μαρτίου, ημέρα λήξης της προθεσμίας καταβολής του φόρου.





Διαβάστε περισσότερα:Κόσμος Ιρλανδία μπουκοτάζ πολίτες συγκέντρωση διαμαρτυρίας φόρος χαράτσι για τα ακίνητα

Νέα Δημοκρατία: Δεν θα λειτουργήσουν εκλογικά κέντρα μας σε καμία πόλη | Παραπολιτική

Νέα Δημοκρατία: Δεν θα λειτουργήσουν εκλογικά κέντρα μας σε καμία πόλη | Παραπολιτική

Τι είναι ο κοινωνικός ριζοσπαστισμός; | Παραπολιτική

Τι είναι ο κοινωνικός ριζοσπαστισμός; | Παραπολιτική

Trop d'aluminium dans certains déodorants antitranspirants (Conseil) | PsychoMédia

Trop d'aluminium dans certains déodorants antitranspirants (Conseil) | PsychoMédia

01/05/2011 - 12:07 / σχόλια (10) 10 προτάσεις για να ξεκινήσουμε

01/05/2011 - 12:07 / σχόλια (10)
10 προτάσεις για να ξεκινήσουμε

Φώτης Γεωργελές
μοίρασμα


››
Έχω βαρεθεί τις «προτάσεις» που θα μας βγάλουν από την κρίση. Έχω αρχίσει να φοβάμαι κιόλας ότι πια μπορεί και να λειτουργούν αντίστροφα, να μοιάζουν σαν κάτι μυστήριο, θολό, που πρέπει να το εφεύρουμε. Δεν χρειάζεται να εφεύρουμε τίποτα. Οι εταίροι μας στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα 2-3 δεκαετίες τώρα, με μεταρρυθμίσεις αλλάζουν τις κοινωνίες τους και τα ‘χουν καταφέρει πολύ καλύτερα από μας. Δεν είναι ότι δεν πιστεύω πως εμείς που ξέρουμε τη χώρα μας, μπορούμε να πούμε τις καλύτερες και πιο ευφυείς λύσεις για ν’ αλλάξουμε τα πράγματα. Είναι όμως τόσο προσχηματικός, τόσο υποκριτικός, τόσο έξω απ’ αυτή τη λογική ο δημόσιος διάλογος, που έχω έντονη την προκλητική διάθεση να πω, να κάνουμε ότι μας λένε. Σκέτα. Να εφαρμόσουμε τώρα όλες τις πρακτικές της ελληνικής κοινωνίας με τα κοινοτικά δεδομένα. Μια πρόταση, αυτή. Είναι εντέλει θέμα επιλογής του καθένα. Εμπιστεύεσαι την ευρωπαϊκή κοινότητα ή τους ντόπιους «φίλους του λαού». Επειδή δεν θέλω ν’ αποφύγω το άρθρο όμως, συνεχίζω. Είναι πάρα πολλά όσα πρέπει να γίνουν, μπορούμε όμως να τραβήξουμε μερικές κρίσιμες κόκκινες κλωστές, αυτές που θα ξεκινήσουν τις αντιδράσεις και μετά η κοινωνία θα κάνει τα υπόλοιπα:

- ΜΜΕ. Πρώτη προτεραιότητα, καθώς στην πλειοψηφία τους σχεδόν, διαπαιδαγωγούν στην αδράνεια, αναπαράγουν καθημερινά μια αντιμεταρρυθμιστική ρητορική, προσφέρουν αντί για γνώση απόγνωση και υπονομεύουν κάθε απόπειρα αλλαγής. Αρκεί να εφαρμοστούν οι νόμοι και οι κανόνες της αγοράς και στο τέλος της χρονιάς τίποτα δεν θα είναι ίδιο. Να προκηρυχθούν δηλαδή ραδιοτηλεοπτικές άδειες, να εισπράττει η εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία τις οφειλές τους, να διεκδικούν οι τράπεζες τα δάνειά τους - λεφτά των καταθετών μη λησμονούμε, να παρεμβαίνει ο εισαγγελέας και να καλεί υπουργούς, διοικητές ΔΕΚΟ, Γ. Γραμματείς που διασπαθίζουν το δημόσιο χρήμα με κρατική διαφήμιση σε ανύπαρκτα Μέσα ενημέρωσης.

- Να μειωθεί δραματικά το κόστος του πολιτικού συστήματος, όπως γίνεται παντού στον κόσμο. Μήπως τα κόμματα σταδιακά πάψουν να είναι ανώνυμες εταιρείες με μετόχους και χιλιάδες εργαζόμενους. Δεν εννοώ μόνο τη μείωση του αριθμού των βουλευτών αλλά όλες τις φανερές και αφανείς μεταφορές χρήματος στα κομματικά ταμεία. Επιχορηγήσεις, έξτρα αμοιβές βουλευτών για επιτροπές, δάνεια από κρατικές τράπεζες, προσλήψεις και αποσπάσεις δημοσίων υπαλλήλων, κρατική διαφήμιση σε ανύπαρκτα κομματικά media κ.λ.π.

- Να απελευθερωθούν ωράρια και μέρες λειτουργίας των καταστημάτων, να πάψει κάθε φραγμός στην εργασία. Όποιος θέλει να μπορεί να δουλέψει όποτε θέλει, παντού. Μετά από λίγα χρόνια ελεύθερης λειτουργίας χωρίς απαγορεύσεις και στρεβλώσεις, οι ανάγκες της αγοράς θα δείξουν που και πότε αξίζει να είναι ανοιχτά τα μαγαζιά.

- Να σταματήσει για 3 χρόνια, κάθε επιχορήγηση, επιδότηση του υπουργείου πολιτισμού, της Γ.Γ. αθλητισμού, των δήμων, του ΟΠΑΠ, σε πολιτιστικούς συλλόγους, εκκλησιαστικές οργανώσεις, αθλητικούς ομίλους, θεατρικές ομάδες, φίλους του Αη-Γιώργη και μη κυβερνητικές οργανώσεις. Είναι άδικο για κάπόιους, αλλά δεν έχουμε λεφτά. Έτσι άλλωστε θα φανεί σε 3 χρόνια και ποιοι απ’ όλους αυτούς είναι υπαρκτές συλλογικές κινήσεις και ποιες είναι κατασκευές που κάνουν αφαίμαξη στα δημόσια ταμεία. Το 90% ανήκουν στη δεύτερη κατηγορία.

- Να απαγορευτεί στον δημόσιο τομέα να εισπράττει κοινοτικές επιδοτήσεις, ΕΣΠΑ και προγράμματα. Δήμοι, νομαρχίες, κρατικές επιχειρήσεις, συνδικαλιστικά σωματεία, μοναστήρια και μητροπόλεις έχουν άλλα έσοδα. Οι κοινοτικές ενισχύσεις υποτίθεται ότι επιδοτούν την ανάπτυξη της οικονομίας όχι τον αδηφάγο δημόσιο τομέα.

- Να προχωρήσουν ευέλικτες αποκρατικοποιήσεις που θα ξεπερνούν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν στις ΔΕΚΟ και συγχρόνως θα μειώνουν το χρέος. Θα μπορούσε ας πούμε, να ανταλλάσσονται οικόπεδα του δημοσίου με ομόλογα που διαθέτουν οι τράπεζες οι οποίες έχουν και τμήματα real estate και ξέρουν τι να τα κάνουν. Μόνο στρατόπεδα, είναι 1400 σπαρμένα σε όλη την Ελλάδα. Για να τα αποχαρακτηρίσει και να τα αξιοποιήσει το δημόσιο θα περάσουν χρόνια. Οι τράπεζες θα τα ανταλλάξουν με κρατικά ομόλογα, θα απαλλαγούν από άχρηστα χαρτιά, το χρέος θα μειωθεί, περιουσιακά στοιχεία θα αξιοποιηθούν, έργα θα γίνουν.

- Για τα επόμενα δύσκολα χρόνια, το μεγαλύτερο ποσοστό των κοινωνικών επενδύσεων πρέπει να στραφεί στοχευμένα στην αντιμετώπιση της ανεργίας. Η μισή καλή προσπάθεια που έγινε με την κρατική επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών πρέπει να συνεχιστεί και να επεκταθεί. Για να μην χάσουν την επαφή με την εργασία και να αποφύγουν την φτώχεια μεγάλα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας. Εννοείται ότι επιδότηση της Εργασίας δεν σημαίνει πάλι κόλπα για νέους συμβασιούχους στο δημόσιο.

- Να λειτουργήσουν πραγματικές Υπηρεσίες Εσωτερικών Υποθέσεων. Στην αστυνομία, στις εφορίες, όπου υπάρχει διογκωμένη διαφθορά. Ας μας τις οργανώσει το FBI, η Σκότλαντ Γιαρντ απ’ την αρχή. Οι «φίλοι του λαού» θα κατηγορήσουν την ιμπεριαλιστική επέμβαση στην ηρωική μας χώρα αλλά πια αρκετός κόσμος καταλαβαίνει.

- Να προχωράνε με μικρά στοιχήματα ορισμένης διάρκειας που έχουν απτά αποτελέσματα και πείθουν για την επιτυχία και τη βελτίωση της καθημερινής ζωής. Ας πούμε, να δεσμευτούν υπουργοί, δήμαρχος, διοικητής της Αστυνομίας ότι σε 3 μήνες το ιστορικό κέντρο θα έχει απαλλαγεί από την παραβατικότητα αλλιώς θα παραιτηθούν. Ας πούμε, κινήσεις εξισορρόπησης, στα ακριβά εισιτήρια του μετρό, πολύ φτηνές μηνιαίες και ετήσιες κάρτες που μειώνουν τις αυξήσεις και προσφέρουν προκαταβολικά χρήμα στα δημόσια ταμεία. Ας πούμε, κινήσεις by pass που ξεπερνάνε τις δυσλειτουργίες τομέων του δημοσίου όπως έγινε με τα ΚΕΠ. Δημόσια φροντιστήρια π.χ. πολύ φτηνότερα από τα ιδιωτικά, μέχρι να μην χρειάζονται καθόλου. Εδώ μπορεί να βρεθεί άπειρος αριθμός ευφυών συνδυασμών αν υπάρχει διάθεση.

- Η αλλαγή της Ελλάδας δεν είναι θέμα ενός κόμματος, ούτε μιας κυβέρνησης, πολύ περισσότερο «μισής» όπως είναι αυτή που έχουμε. Προσωπικές πικρίες, μαγαζάκια, πολιτικά κέρδη και ζημιές, δεν χωράνε με την πτώχευση της χώρας προ των πυλών. Η χρεοκοπία θα αποφευχθεί μόνο αν όλοι όσοι βλέπουν εφικτή μια ευρωπαϊκή προοπτική, όσοι έχουν συμφέρον να την επιδιώξουν, συστρατευθούν σ’ αυτό τον σκοπό. Χρειάζονται μεγάλες πολιτικές και κοινωνικές συμμαχίες που θα αλλάξουν την κοινωνία μας. Αυτό το κάλεσμα όμως, μπορεί να το κάνει μόνο ο πρωθυπουργός.



Το κείμενο πρωτοδημοσιεύτηκε στην ενότητα «Το κίνημα των 10» του protagon.gr


Φώτης Γεωργελές

Ο Φώτης Γεωργελές είναι δημοσιογράφος. Σπούδασε Νομική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Κοινωνιολογία και Πολιτική Οικονομία στο Παρίσι. Έχει εργαστεί σε εφημερίδες και περιοδικά, στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Έχει διευθύνει το Έψιλον της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, το Μ2 της Μεσημβρινής, το ΚΛΙΚ, το ΜΕΝ και τον ΚΛΙΚ FM. Σήμερα είναι εκδότης της ATHENS VOICE και των περιοδικών LOOK, HOME, SOUL.
Βιβλία του που έχουν κυκλοφορήσει:

Η Φώφη του … λαού | Ειδήσεις από την Ελλάδα την Ρόδο και τα Δωδεκάνησα!

Η Φώφη του … λαού | Ειδήσεις από την Ελλάδα την Ρόδο και τα Δωδεκάνησα!

Και επίσημα εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ η Γεννηματά

Και επίσημα εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ η Γεννηματά: «Πρέπει να πιστέψουμε στον εαυτό μας. Να αντιστρέψουμε το κλίμα», τόνισε ο κ. Βενιζέλος

ΤΟ ΒΗΜΑ - Ευαγ. Βενιζέλος: Ξεκινά από τη Δευτέρα την ανασυγκρότηση του ΠαΣοΚ - πολιτική

ΤΟ ΒΗΜΑ - Ευαγ. Βενιζέλος: Ξεκινά από τη Δευτέρα την ανασυγκρότηση του ΠαΣοΚ - πολιτική

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Ράιχενμπαχ: Είμαι σίγουρος ότι η Ελλάδα θα τα καταφέρει - Οικονομία

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Ράιχενμπαχ: Είμαι σίγουρος ότι η Ελλάδα θα τα καταφέρει - Οικονομία

Real.gr - Οικονομία - Ηλεκτροσόκ στα τιμολόγια της ΔΕΗ

Real.gr - Οικονομία - Ηλεκτροσόκ στα τιμολόγια της ΔΕΗ

InBusinessNews

InBusinessNews

isotimia.gr - Διεθνής Επικαιρότητα - Ανοικτή στην ταυτόχρονη λειτουργία EFSF και ESM η Merkel

isotimia.gr - Διεθνής Επικαιρότητα - Ανοικτή στην ταυτόχρονη λειτουργία EFSF και ESM η Merkel

ΤΟ ΒΗΜΑ - Με πράξη νομοθετικού περιεχομένου τα 30 κέντρα κράτησης αλλοδαπών - κοινωνία

ΤΟ ΒΗΜΑ - Με πράξη νομοθετικού περιεχομένου τα 30 κέντρα κράτησης αλλοδαπών - κοινωνία

30 νέα κέντρα κράτησης παράνομων μεταναστών — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

30 νέα κέντρα κράτησης παράνομων μεταναστών — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Δημοσκοπήσεις: Μειώνεται η ψαλίδα ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, ισοβαθμούν Σαμαράς-Βενιζέλος : SofokleousIn.GR

Δημοσκοπήσεις: Μειώνεται η ψαλίδα ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, ισοβαθμούν Σαμαράς-Βενιζέλος : SofokleousIn.GR

Ο Φ. Κουβέλης παρουσίασε την ΚΟ του κόμματός του — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Ο Φ. Κουβέλης παρουσίασε την ΚΟ του κόμματός του — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Σαμαράς εναντίον Καμμένου - Πολιτική

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Σαμαράς εναντίον Καμμένου - Πολιτική

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Π.Καψής: "Χωρίς περιφρούρηση δε θα γινόταν παρέλαση..." - Ελλάδα

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Π.Καψής: "Χωρίς περιφρούρηση δε θα γινόταν παρέλαση..." - Ελλάδα

Πρώτο ΘΕΜΑ online : "Μετακόμισε" και το προεδρικό κρεβάτι από την Ιπποκράτους - Πολιτική

Πρώτο ΘΕΜΑ online : "Μετακόμισε" και το προεδρικό κρεβάτι από την Ιπποκράτους - Πολιτική

in.gr - Πιθανότερες ημερομηνίες εκλογών η 29η Απριλίου και η 6η Μαΐου, σύμφωνα με την κυβέρνηση - Ειδήσεις - Ελλάδα

in.gr - Πιθανότερες ημερομηνίες εκλογών η 29η Απριλίου και η 6η Μαΐου, σύμφωνα με την κυβέρνηση - Ειδήσεις - Ελλάδα

Υγεία - Εναλλακτικές θεραπείες - Το φυσικό φαρμακείο του σπιτιού

Υγεία - Εναλλακτικές θεραπείες - Το φυσικό φαρμακείο του σπιτιού

Την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης ανακοίνωσε ο Ερντογάν | Παραπολιτική

Την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης ανακοίνωσε ο Ερντογάν | Παραπολιτική

ΤΟ ΒΗΜΑ - Δεν έχει πλοίο για επενδυτές, δεν έχει οδό... - γνώμες

ΤΟ ΒΗΜΑ - Δεν έχει πλοίο για επενδυτές, δεν έχει οδό... - γνώμες

Στο δρόμο του Πάγκαλου

Στο δρόμο του Πάγκαλου

ΤΟ ΒΗΜΑ - Μαζεύει το μαγαζί ο Βενιζέλος - πολιτική

ΤΟ ΒΗΜΑ - Μαζεύει το μαγαζί ο Βενιζέλος - πολιτική

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Αποσύρεται η διάταξη για τεκμήριο λόγω ημιυπαίθριων - Πολιτική

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Αποσύρεται η διάταξη για τεκμήριο λόγω ημιυπαίθριων - Πολιτική

Δικάζεται ο πρώην αρχηγός του τουρκικού ΓΕΕΘΑ | Sigma Live

Δικάζεται ο πρώην αρχηγός του τουρκικού ΓΕΕΘΑ | Sigma Live

ΤΟ ΒΗΜΑ - «Εναν κόσμο χωρίς πυρηνικά» προωθεί ο Ομπάμα - κόσμος

ΤΟ ΒΗΜΑ - «Εναν κόσμο χωρίς πυρηνικά» προωθεί ο Ομπάμα - κόσμος

Η μοιραία 6ετία και ο παρασιτισμός | Παραπολιτική

Η μοιραία 6ετία και ο παρασιτισμός | Παραπολιτική

Άγρια σύγκρουση βουλευτών της ΝΔ με τον Πάνο Καμμένο

26.03.2012
08:25
0
Share


-A+A
Σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και του Πάνου Καμμένου φαίνεται πως ξεκινά λίγες εβδομάδες πριν από την επικείμενη εκλογική αναμέτρηση.

Οι δημοσκοπήσεις που δημοσιοποιήθηκαν το Σαββατοκύριακο και δείχνουν μια σημαντική δυναμική των Ανεξάρτητων Ελλήνων δημιουργούν έντονο προβληματισμό στη Συγγρού η οποία προφανώς έχει δώσει το πράσινο φως για τις επιθέσεις εναντίον Καμμένου.

Είναι ενδεικτικές οι δηλώσεις του Γεράσιμου Γιακουμάτου, ο οποίος κατηγόρησε τον Πάνο Καμμένο ότι είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στη «φούσκα» του Χρηματιστηρίου το 1999-2000, αποκομίζοντας μεγάλα κέρδη. «Καταγγέλλουμε το Χρηματιστήριο, καταγγέλλουμε τα CDS, κάνουμε μηνύσεις και από την άλλη δεν κοιτάμε την καμπούρα μας» ανέφερε μιλώντας στον Φλας και πρόσθεσε: «Ας κοιτάξουν, λοιπόν, τα χρηματιστηριακά του 2000 και θα καταλάβουμε γιατί και ποιος είναι υπεύθυνος. Είναι 50 βουλευτές που το ξέρουν, δεν το ξέρω μόνο εγώ. Αν δει κανείς το πόθεν έσχες του κ. Καμμένου την περίοδο 2000 - 2002 θα καταλάβετε. Τα κέρδη του ήταν 280 εκατομμύρια δραχμές. Εγώ ξέρω ότι έχασα τα λεφτά μου, όπως και άλλοι συνάδελφοι...».

Όμως και ο βουλευτής Μαγνησίας Θανάσης Νάκος ήταν ιδιαίτερα αιχμηρός: «Τον Καμμένο τον ξέρω από το '90 και δεν τον εμπιστεύομαι... Το να ρίχνει φωτοβολίδες και να λέει διάφορα πράγματα τα οποία είναι από συνωμοσιολογία έως πράγματα ανεφάρμοστα, εμένα προσωπικά μου προκαλεί γέλιο. Δεν είναι σοβαρός ο κ. Καμμένος...»

Παράλληλα μιλώντας στον Βημα FM καταγγελίες για σπατάλες του Πάνου Καμμένου όταν ήταν υφυπουργός Ναυτιλίας, από τη χρήση ελικοπτέρων του Λιμενικού, έκανε ο Αδωνις Γεωργιάδης, κατηγορώντας τον παράλληλα ως «δημαγωγό». Σήμερα εξάλλου, ο πρώην υπουργός έκανε ένα φαρμακερό σχόλιο στο Twitter αναφερόμενος στην δήλωση του Πάνου Καμμένου στη ΝΕΤ ότι «το 2009 είχαμε 600 δισ. € καταθέσεις!». «Φσιτ! Μπόινγκ!!!!! Μά τί πίνει ο ηγέτης;» έγραψε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης.

Συνεργάτες κ. Καμμένου έκαναν λόγο για «πόλεμο λάσπης» από την πλευρά της ΝΔ, ενώ ο βουλευτής χθες το βράδυ με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter ανέφερε: «Οσο η συγκυβέρνηση αποκαλύπτεται, με ελεύθερους σκοπευτές και δημόσιους υβριστές, τόσο πλησιάζει η τιμωρία τους και λευτεριά μας».

La « task force » veut aider l’Etat grec à « se réparer »

grec à « se réparer »
Dans un pays miné par la corruption et qui peine à se réformer, un groupe de hauts fonctionnaires créé par la Commission européenne doit aider à accélérer les changements.

ALEXANDRE DARMON
Avec cet article
Réformes
La Grèce engage de nouveaux moyens contre la fraude fiscale
Ce jeudi du mois de mars n’échappe pas à la règle. Une fois encore, la conférence de presse de Horst Reichenbach à Athènes, à quelques enjambées de l’ancien temple de Zeus, fait salle comble. Les flashs des photographes crépitent et les caméras tournent. Ce soir-là, le visage de ce haut fonctionnaire de nationalité allemande, venu de la Banque européenne pour le développement (Berd), fera le tour des journaux télévisés et, le lendemain, les gros titres des quotidiens. Pas de doute, Horst Reichenbach fait désormais partie des personnalités les plus connues des Grecs.

À ses côtés, Georgette Lalis, son bras droit. À eux deux, ils incarnent et pilotent la « task force », ce groupe de hauts fonctionnaires européens créé à l’été 2011 par le président de la Commission, José Manuel Barroso, à la demande du premier ministre d’alors, Georges Papandréou. Leur mission : accélérer l’utilisation des fonds structurels européens et soutenir la Grèce dans ses réformes structurelles.

Il y a du pain sur la planche. « Pendant un an et demi, les Grecs ont fait semblant de faire, mais en réalité ils n’ont rien fait, assène, sans concession, Gikas Hardouvelis, conseiller économique de l’actuel premier ministre, Lucas Papadémos. Ou plutôt, ils se sont arrêtés en route. De nombreuses lois ont été adoptées en 2010, mais 20 % seulement ont fait l’objet de décrets d’application. »

Or, le deuxième plan de sauvetage de la Grèce fixe les mêmes exigences que le premier, avec une surveillance accrue. « Il est temps de reprendre les choses en main et de réparer enfin notre État ! », presse Gikas Hardouvelis, derrière les murs roses du Palais Maximou, le « Matignon » grec. Faute de résoudre les problèmes de fond, abonde un expert européen à Athènes, « la dette publique va continuer à augmenter ».

Comment « réparer » la Grèce, son État, son administration et son économie, minés par la corruption et le clientélisme ? Comment créer un cadastre, faire enfin rentrer l’impôt dans les caisses, moderniser le système judiciaire ou mettre fin à une bureaucratie étouffante ? La tâche a des allures de travaux d’Hercule.

Le premier outil de la task force, c’est son équipe de 15 hauts fonctionnaires européens. Leur quartier général, établi rue Louizis-Riankour, dans le centre d’Athènes, est le lieu névralgique de la machine à réformer. C’est là que convergent toutes les demandes d’assistance technique formulées par les Grecs – la task force ne s’auto-saisit jamais – et là aussi que sont répartis les chantiers à mener, entre les Européens et les institutions internationales qui le souhaitent. Le tout avec l’appui de 35 autres hauts fonctionnaires, qui assurent depuis Bruxelles le relais avec la Commission.

La task force a ainsi désigné la France comme « chef de file » pour, entre autres, la réforme de l’administration centrale grecque. Loin d’être anodin, le besoin en la matière explique, en creux, pourquoi bon nombre de réformes sont tombées dans un trou noir. « La France a découvert , confie à La Croix une source proche du dossier, que chaque ministre travaille dans son coin, sans concertation avec ses collègues et, surtout, sans en référer au premier ministre. Du coup, ce dernier n’a aucune autorité sur son gouvernement. Les Français planchent donc, avec leurs interlocuteurs grecs, sur la création d’un secrétariat général du gouvernement pour coordonner un travail intergouvernemental qui donnera au premier ministre de solides outils d’arbitrage. »

Depuis septembre, Paris envoie à Athènes une petite dizaine d’END, des « experts nationaux détachés ». Ceux-ci sont issus du Conseil d’État, de la Cour des comptes et de Bercy, qui supervise le dispositif. Deux fois par mois, ils se rendent quelques jours sur place pour rencontrer les équipes grecques, établir un diagnostic commun et une feuille de route. Entre chaque séjour, des vidéoconférences leur permettent de suivre les avancées. « Paris et Athènes viennent de signer un accord visant à auditer ensemble tous les ministères grecs, pour leur proposer un modèle commun d’organisation ainsi qu’une méthode d’évaluation des agents publics », explique Horst Reichenbach.

Les experts étrangers se disent bien accueillis, même si « les apparences peuvent masquer de profondes résistances » , relativise Dimitris Pefanis, du quotidien Ta Nea. Les capitales impliquées perçoivent cet enjeu. « Les Grecs doivent absolument s’approprier les réformes, martèle un diplomate, car on ne peut pas mettre un surveillant derrière chaque fonctionnaire. »

Une autre source diplomatique reconnaît « deux types de blocage. Celui de la bureaucratie, dont la raison d’être est de produire des réglementations, et qui ne va pas accepter facilement de se saborder. D’autre part, chaque réforme touche des intérêts contradictoires. Ainsi, le projet de création d’un cadastre a réjoui les géomètres, mais a désolé les professions juridiques, qui vivent grâce aux multiples litiges de propriétés. Comme ces professions ne dépendent pas du même ministère, des conflits surgissent entre Grecs ! » Les Pays-Bas, chargés du dossier « cadastre », en savent quelque chose.

« Le plus dur, confirme une autre source, c’est de réunir les Grecs autour d’une table pour qu’ils se parlent. » C’est une des tâches de la task force et en particulier de Georgette Lalis, dépêchée permanente par la Commission européenne à Athènes, où elle représente Horst Reichenbach. Ce dernier vient une semaine par mois, pour les arbitrages au plus haut niveau. Attentif à ménager la sensibilité de ses interlocuteurs, il a su se faire accepter. Sans garde du corps attitré, il est protégé par la police grecque lorsqu’il vient à Athènes.

« Ma nationalité allemande n’a pas nécessairement aidé au début, reconnaissait-il récemment devant quelques journalistes européens, réunis à Athènes par la Commission de Bruxelles. Mais cet aspect a perdu de l’importance au fil du temps. » Il y a quelques jours, la presse grecque a même souligné qu’il voyageait toujours en classe économique, un signal fort dans un pays en crise.

Aux yeux de certains Grecs, la task force est en réalité au service des Européens, qui chercheraient à s’assurer que le pays finira par payer sa dette. « Les changements vont prendre dix ans au moins, et leurs premiers effets positifs pour la population ne seront pas visibles de sitôt, répond un diplomate à Athènes. Dans les semaines qui viennent, la task force va devoir vite passer de l’étape des préconisations à leur mise en œuvre. C’est à ce moment-là seulement qu’elle gagnera sa crédibilité. »

____________________________

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Ισραήλ: Απορρίφθηκε συμφωνία της κυβέρνησης με εποίκους - Κόσμος

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Ισραήλ: Απορρίφθηκε συμφωνία της κυβέρνησης με εποίκους - Κόσμος

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Πρωτοσέλιδα ESTIA

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Πρωτοσέλιδα

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Πρωτοσέλιδα

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Πρωτοσέλιδα

http://www.protothema.gr/politics/article/?aid=185631

http://www.protothema.gr/politics/article/?aid=185631

Newscode.gr - Ελλάδα -Σύσκεψη για τα στρατόπεδα υποδοχής των μεταναστών

Newscode.gr - Ελλάδα -Σύσκεψη για τα στρατόπεδα υποδοχής των μεταναστών

InBusinessNews

InBusinessNews

ΤΟ ΒΗΜΑ - Α. Μέρκελ: Θα ήταν «καταστροφική» μια έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ - oικονομία

ΤΟ ΒΗΜΑ - Α. Μέρκελ: Θα ήταν «καταστροφική» μια έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ - oικονομία

Medlook - Διατροφή δίαιτα και υγεία : Φαγητά και κατάθλιψη: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Medlook - Διατροφή δίαιτα και υγεία : Φαγητά και κατάθλιψη: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Les raisins et le soja efficaces contre l'hypertension | PsychoMédia

Les raisins et le soja efficaces contre l'hypertension | PsychoMédia