Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012

GPS στα βυτιοφόρα κατά του λαθρεμπορίου

Στην κατηγορία: Οικονομία Ημερομηνία: 31/10/2012 Με GPS σε όλα βυτιοφόρα, ιχνηθέτες στα καύσιμα, αυτοκίνητα - «κατασκόπους» (που θα ελέγχουν τις «πειραγμένες» αντλίες), απελευθέρωση των μεταφορών και εγκατάσταση ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών επιχειρεί η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει το λαθρεμπόριο και να ενισχύσει τον ανταγωνισμό στην αγορά καυσίμων, ενώ παράλληλα θεσμοθετεί δημόσιο φορέα διατήρησης αποθεμάτων καυσίμων. Τα μέτρα παρουσίασαν χθες, σε κοινή συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κωστής Χατζηδάκης, και οι υφυπουργοί Οικονομικών, κ. Γιώργος Μαυραγάνης, Ανάπτυξης, κ. Θανάσης Σκορδάς, και Περιβάλλοντος & Ενέργειας, κ. Ασημάκης Παπαγεωργίου. «Πρώτη μας προτεραιότητα είναι η πάταξη του λαθρεμπορίου, ούτως ώστε η απελευθέρωση της αγοράς και η άρση των εμποδίων εισόδου να στηρίζεται σε σταθερά θεμέλια. Δεν μπορεί, ενώ από τη μια πλευρά οι έλληνες πολίτες να υφίστανται όλες αυτές τις θυσίες και στους μισθούς και στις συντάξεις, κάποιοι άλλοι να επιδίδονται στο ‘σπορ’ του λαθρεμπορίου καυσίμων. Δεν μπορεί να γίνει ανεκτό, είναι και θέμα κοινωνικής δικαιοσύνης» ξεκαθάρισε ο κ. Χατζηδάκης. Τα μέτρα βασίζονται σε προτάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού και διαμορφώθηκαν έπειτα από εκτενή διάλογο με τους φορείς της αγοράς: «Αν συλλάβουμε μεγάλο κομμάτι της λαθρεμπορίας, μπορούμε να επανεξετάσουμε φόρους κατανάλωσης στα καύσιμα. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα» επεσήμανε ο υφυπουργός Οικονομικών, κ. Γ. Μαυραγάνης, ο οποίος παραδέχτηκε ότι η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στη βενζίνη οδήγησε σε μείωση της κατανάλωσης. Μείωση παρατηρήθηκε και στην κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης, τάση που αναμένεται να ενισχυθεί φέτος. Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας εκτίμησε ότι, με τα διαρθρωτικά μέτρα για την εξυγίανση της αγοράς, τη δημιουργία νέου, απελευθερωμένου καθεστώτος και τη διατήρηση αποθεμάτων με νέο τρόπο και νέο καθεστώς, θα επέλθει μείωση κόστους - «και αυτό, φυσικά, θα είναι προς όφελος του τελικού καταναλωτή». Βήμα 1: ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟΥ Τα βασικά μέτρα που υιοθετούνται για την αντιμετώπισή του είναι: > Η εγκατάσταση ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών όγκου σε όλα τα στάδια διακίνησης (όπως προβλέπεται ήδη από τη νομοθεσία του 2009) και η σύνδεσή τους με την ΓΓΠΣ. Μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2013 θα πρέπει να έχουν τοποθετηθεί σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα (με έξοδα των εταιρειών καυσίμων) και ακολούθως στο σύνολο της χώρας. > Η ιχνηθέτηση των καυσίμων, με προσθήκη ιχνηθετών νέας τεχνολογίας. > Η τοποθέτηση GPS σε όλα τα βυτιοφόρα, καθώς και στα πλωτά μέσα μεταφοράς καυσίμων δημόσιας και ιδιωτικής χρήσεως. Ώς τα μέσα Νοεμβρίου θα εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση σχετικά με τις τεχνικές προδιαγραφές και το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής. > Βήμα 2: ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ Με στόχο τη διευκόλυνση τού επιχειρείν, αλλά και τη μείωση του κόστους, αίρονται δεσμεύσεις που περιόριζαν τη μεταφορά πετρελαιοειδών προϊόντων με βυτιοφόρα. Πιο συγκεκριμένα: > Τα ανεξάρτητα πρατήρια θα μπορούν να χρησιμοποιούν ιδιόκτητα ή μισθωμένα βυτιοφόρα, ανεξαρτήτως χωρητικότητας. Επιπλέον, καταργείται η προϋπόθεση να διαθέτουν ιδιόκτητο βυτιοφόρο, προκειμένου να μπορούν να μισθώνουν ΔΧ βυτιοφόρα. > Τα βυτιοφόρα, ανεξαρτήτως τονάζ, με το εμπορικό σήμα του μεταφορέα ή του ανεξάρτητου πρατηρίου αποκτούν πρόσβαση στα διυλιστήρια και στις εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας για μεταφορά καυσίμων, με μόνη προϋπόθεση την τήρηση των κανόνων ασφαλείας. > Αίρονται οι περιορισμοί στο πλήθος και στο τονάζ των βυτιοφόρων που επιτρέπεται να διαθέτουν τα πρατήρια με σήμα εταιρειών. > Εισάγονται κανόνες διαφάνειας στην τιμολόγηση των καυσίμων. Τα διυλιστήρια θα προβαίνουν σε αναλυτικό προσδιορισμό των στοιχείων κόστους που χρεώνουν στους πελάτες τους. Αντίστοιχα, τίθενται κανόνες διαφάνειας στις συμβάσεις αποκλειστικής συνεργασίας μεταξύ εταιρειών και πρατηριούχων, σε εναρμόνιση, και πάλι, με την εισήγηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. > Βήμα 3: ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Έχει ήδη ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση για το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ), που προβλέπει τη σύσταση μη κερδοσκοπικής ανώνυμης εταιρείας (κεντρικός φορέας τήρησης αποθεμάτων) για την απόκτηση, διατήρηση και πώληση αποθεμάτων πετρελαίου, όπως δυνητικά προβλέπει η σχετική Κοινοτική Οδηγία 2009/119/ΕΚ για την τήρηση αποθεμάτων ασφαλείας καυσίμων. > Βήμα 4: ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Ως πρώτο βήμα για να ελέγξει τις «πειραγμένες» αντλίες, το υπουργείο Ανάπτυξης πιστοποίησε και βγάζει στον δρόμο για ελέγχους ένα ειδικά διασκευασμένο αυτοκίνητο, που θα εφοδιάζεται με καύσιμα όπως ένα οποιοδήποτε ΙΧ και στη συνέχεια θα ελέγχει αν η ποσότητα που παραδόθηκε είναι πράγματι αυτή που αναγράφεται στην αντλία. Μέσα στην επόμενη εβδομάδα, το αυτοκίνητο αυτό θα εξοπλιστεί με νέα, διαπιστευμένα όργανα μέτρησης, ώστε να μπορεί να αποδεικνύεται (όχι μόνο για τη στοχοποίηση του ελέγχου, αλλά και για το ίδιο το αποτέλεσμά του) το όποιο εύρημα προκύπτει από τη διαδικασία αυτή. Σε δεύτερο χρόνο θα βγουν στον δρόμο και άλλα «κατασκοπευτικά» του υπουργείου Ανάπτυξης. Παράλληλα, θα ενταθούν οι έλεγχοι για τις παραδόσεις πετρελαίου θέρμανσης. Επίσης, καταργείται η βενζίνη LRP, που αντικατέστησε την παλιά σούπερ, με στόχο την απελευθέρωση υποδομών (δεξαμενές κτλ.) που δεσμεύονται σήμερα για το συγκεκριμένο καύσιμο. Με τη χρήση ειδικών, πρόσθετων ουσιών στην αμόλυβδη θα εξυπηρετηθούν όσοι έχουν αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο καύσιμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.