L'ECONOMIE MONDIALE EST UN ENSEMBLE UNIQUE,PSYCHOSOMATIQUE. AUSTÉRITÉ VIATIQUE VERS LA CROISSANCE POUR L'OCCIDENT. Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΝΟΛΟ,ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΟ.Η ΛΙΤΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ
Συνολικές προβολές σελίδας
Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2012
Κόβουν τα «φτερά» στα υδροπλάνα
Οι όροι στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης καθιστούν αδύνατη τη λειτουργία υδατοδρομίων στην Ελλάδα
Ρεπορτάζ Κώστας Ντελέζος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Πέμπτη 04 Οκτωβρίου 2012
Ορους και προϋποθέσεις που ουσιαστικά καθιστούν αδύνατη την επανεμφάνιση των υδροπλάνων στην Ελλάδα περιλαμβάνει το νέο σχέδιο νόμου για τη δημιουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας, που παρουσιάστηκε χθες από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών.
«Εφόσον οι όροι αυτοί παραμείνουν και μετά τη δημόσια διαβούλευση που θα γίνει επί των άρθρων του νομοσχεδίου, θα είναι εξαιρετικά δύσκολη η υλοποίηση επενδύσεων για τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα», ανέφερε χαρακτηριστικά στα «ΝΕΑ» στέλεχος που έχει ασχοληθεί επί χρόνια και συστηματικά με τη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα.
Σημειώνεται ότι είναι το δεύτερο νομοσχέδιο για τα υδροπλάνα που εκπονείται μέσα σε διάστημα μικρότερο των δύο ετών, ενώ και για το προηγούμενο νομοσχέδιο που τελικά παρέμεινε στα συρτάρια του υπουργείου Μεταφορών είχε προηγηθεί - το 2010 - άλλη δημόσια διαβούλευση! Χαρακτηριστικό είναι ότι για το σχέδιο νόμου κατέθεσε χθες σχετική ερώτηση στη Βουλή ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Σηφουνάκης.
Με βάση το σχέδιο που παρουσιάστηκε χθες από τον υπουργό Ανάπτυξης και Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη, ιδιώτες, εταιρείες, δήμοι, περιφέρειες, ενώσεις προσώπων, αλλά και το Δημόσιο, θα μπορούν να δημιουργούν και να λειτουργούν υδατοδρόμια με άδειες 10 χρόνων σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις που προβλέπουν ιδιαίτερα σκληρές γραφειοκρατικές και περιβαλλοντικές διαδικασίες, εκτός των άλλων, ορίζεται μια υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών ως μόνη αρμόδια να παραλαμβάνει τις αιτήσεις (κάθε αίτηση θα συνοδεύεται από παράβολο 2.500 ευρώ) και τον τεχνικό φάκελο του κάθε ενδιαφερομένου να δημιουργήσει - λειτουργήσει υδατοδρόμια.
Αυτή θα είναι η Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων (ΔΠΣΑΑΑ), η οποία θα υποχρεούται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να λαμβάνει τις απαραίτητες εγκρίσεις από όλους τους συναρμόδιους φορείς - υπηρεσίες, όπως π.χ. το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), τα υπουργεία Ναυτιλίας, Περιβάλλοντος κ.λπ., ενώ ο τεχνικός φάκελος του ενδιαφερομένου κάθε φορά θα περιλαμβάνει πληθώρα εγγράφων.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗΣ. Ειδικότερα, η ΔΠΣΑΑΑ μέσα σε πέντε ημέρες θα προωθεί τον τεχνικό φάκελο στις συναρμόδιες υπηρεσίες, ενώ μέσα σε 25 εργάσιμες ημέρες οι υπηρεσίες θα πρέπει να έχουν εγκρίνει ή απορρίψει τον φάκελο, έτσι ώστε, σε περίπτωση έγκρισης, να μπορεί μετά να προχωρήσει η επιθεώρηση του υδατοδρομίου.
Μέσα σε 20 ημέρες, εξάλλου, από τη στιγμή που ο επενδυτής ενημερώνει ότι είναι έτοιμος να λειτουργήσει, ειδική πολυπληθής επιτροπή που αποτελείται από εκπροσώπους των συναρμόδιων φορέων επιθεωρεί το υδατοδρόμιο. Εφόσον τελικά όλα βαίνουν καλώς (κυρίως ως προς την τήρηση των κανόνων ασφαλείας κ.λπ.), τότε σε πέντε ημέρες θα εκδίδεται η άδεια λειτουργίας και θα ξεκινούν οι προγραμματισμένες πτήσεις.
Η άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου θα δίνεται με κοινή απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, ενώ όταν θα αφορά ειδικά υδατοδρόμιο σε λίμνη η άδεια θα δίνεται μόνο από τον πρώτο.
Τα «βαρίδια» του νομοσχεδίου
Στο σχέδιο νόμου έχουν ενταχθεί πρόσθετες διατάξεις (σε σχέση με το σχέδιο του 2010), οι οποίες, σύμφωνα με τους ειδικούς από τον χώρο των υδροπλάνων, καθιστούν ιδιαίτερα δύσκολη την εκ νέου δραστηριοποίηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα:
1 Δεν θα επιτρέπεται πλέον η λειτουργία υδατοδρομίων σε περιοχές που χαρακτηρίζονται Natura 2000. Προβλέπεται ειδική διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησής τους, με βάση τα συμπεράσματα της Ειδικής Οικολογικής Αξιολόγησης και της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Αυτό σημαίνει ότι τα υδροπλάνα δεν θα μπορούν να πετάξουν ξανά στη Λίμνη των Ιωαννίνων, στους Παξούς και σε αρκετές άλλες περιοχές.
2 Η Επιτροπή Υδατοδρομίων διευρύνεται κατά τρία-τέσσερα μέλη και γίνεται πλέον οκταμελής! Αυτό σημαίνει ότι ο συντονισμός των μελών της για τους τακτικούς και τους έκτακτους ελέγχους σε όλη τη χώρα θα είναι εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση και θα απαιτεί αρκετό χρόνο.
3 Οι απαιτήσεις για την ύπαρξη πυροσβεστικών μέσων έχουν αυξηθεί σημαντικά, ακόμη και για τα υδατοδρόμια που δεν θα έχουν μεγάλη κίνηση (θα εξυπηρετούν μία-δύο πτήσεις την εβδομάδα) ή δεν θα διαθέτουν αεροπορικά καύσιμα. Αντί των έξι κινητών στοιχείων πυρόσβεσης που προβλέπονταν μέχρι τώρα, στο εξής θα απαιτούνται μόνιμο υδροδοτικό πυροσβεστικό δίκτυο (κατόπιν σχετικής μελέτης) και πυροσβεστικές φωλιές.
4 Τα υδάτινα πεδία που θα εξυπηρετούν κυρίως τις έκτακτες πτήσεις (εκτός υδατοδρομίων) θα πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 300 μέτρων από την ακτογραμμή. Τα υδροπλάνα θα προσθαλασσώνονται ουσιαστικά μέσα στο πέλαγος, όταν για να σταματήσουν τελείως δεν χρειάζονται παραπάνω από 80 έως 100 μέτρα!
5Επιβάλλονται νέες πρόσθετες κοστοβόρες διαδικασίες ελέγχου των επιβατών και των αποσκευών, οι οποίες προβλέπουν την ύπαρξη στα υδατοδρόμια μόνιμου εξειδικευμένου και πιστοποιημένου από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προσωπικού ασφαλείας και μηχανημάτων screening. Πρόκειται για την καθιέρωση ελέγχων αντίστοιχων με αυτών που γίνονται στα κανονικά αεροδρόμια!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.