Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο 17 Μαρτίου 2012

«Kατηγορώ» στελέχους κατά Goldman Sachs «Τα κέρδη της τράπεζας υπεράνω των συμφερόντων των πελατών» γράφει στους New York Times

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Hμερομηνία δημοσίευσης: 15-03-12



Μεγάλη αίσθηση έχει προκαλέσει επιστολή διευθυντικού στελέχους στο τμήμα χρηματιστηριακών παραγώγων της Goldman Sachs, με την οποία προβάλλει τους λόγους που τον οδήγησαν στην παραίτησή του έπειτα από μια 12ετία θητείας στην τράπεζα. Ο Γκρεγκ Σμιθ, ο οποίος εργαζόταν στα γραφεία της Goldman Sachs στο Λονδίνο, εξαπέλυσε το δικό του «κατηγορώ» στην κουλτούρα μιας από τις ισχυρότερες και παλαιότερες επενδυτικές τράπεζες των ΗΠΑ, έμβλημα της Wall Street. Στέλεχος της Goldman Sachs στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, ο κ. Σμιθ αποφάσισε να αποχωρήσει από μια τράπεζα στην οποία, κατά την επιστολή που δημοσιεύθηκε χθες στους New York Times, αρκετά στελέχη αποκαλούν τους πελάτες τους «ανόητους» (muppets).

Στην επιστολή του, ο κ. Σμιθ, αντιπρόεδρος στο τμήμα πωλήσεων χρηματιστηριακών παραγώγων, αναφέρεται σε δραστική αλλαγή της κουλτούρας της εταιρείας τα τελευταία χρόνια, όπου πλέον τα κέρδη της εταιρείας προηγούνται των συμφερόντων των πελατών. Στις συσκέψεις της Goldman Sachs «δεν δαπανάται ούτε ένα λεπτό για να αναρωτηθεί κανείς για τα συμφέροντα των πελατών του», γράφει ο κ. Σμιθ. Αντίθετα, προσθέτει, όλοι επικεντρώνονται στο πώς θα καρπωθούν μεγαλύτερα κέρδη από αυτούς. «Εάν ένας εξωγήινος από τον Αρη προσγειώνονταν σε μια από αυτές τις συσκέψεις, θα θεωρούσε ότι στη λειτουργία της εταιρείας δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη η επιτυχία ή αποτυχία των πελατών», γράφει χαρακτηριστικά.

Μετά το ξέσπασμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης το 2007 - 09, οι επενδυτικές εταιρείες της Wall Street έχουν καταβάλει προσπάθειες για να αποκαταστήσουν το κύρος τους στην κοινή γνώμη και να αλλάξουν την πεποίθηση ότι αυτοσκοπός τους είναι τα εταιρικά κέρδη. «Οι άνθρωποι που νοιάζονται μόνον για τα χρήματα δεν μπορούν να εγγυηθούν την επιβίωση αυτής της εταιρείας ούτε μπορούν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους για πολύ ακόμα», σχολιάζει στην επιστολή του ο κ. Σμιθ.

Η Goldman Sachs απάντησε με επιστολή της ηγεσίας της στους εργαζομένους της εταιρείας, όπου αναφέρονται τα εξής: «Διαφωνούμε με τις απόψεις που έχουν εκφραστεί, οι οποίες δεν θεωρούμε ότι αντανακλούν τον τρόπο που διευθύνουμε τις δραστηριότητές μας. Κατά την άποψή μας, μπορούμε να επιτύχουμε μόνον όταν οι πελάτες μας πετυχαίνουν». Η Goldman Sachs κατατάσσεται στην τέταρτη θέση των επενδυτικών τραπεζών με τα υψηλότερα έσοδα και τις μεγαλύτερες προμήθειες, σύμφωνα με στοιχεία της Thomson Reuters και της Freeman Consulting. Τα τελευταία χρόνια έχει απασχολήσει τον Τύπο λόγω της εμπλοκής της σε υποθέσεις για κατάχρηση των συμφερόντων πελατών της, ειδικότερα μετά το 2007. Προ διετίας, ο διευθύνων σύμβουλος της Goldman Sachs, Λόιντ Μπλάκφεϊν, προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις όταν δήλωσε ενώπιον επιτροπής του Κογκρέσου ότι η τράπεζα «πράττει το θέλημα Θεού», απολογούμενος για τις υψηλές αποδοχές των τραπεζιτών, παρά το γεγονός ότι ο κλάδος είχε παρασύρει την οικονομία σε βαθιά ύφεση.

Οικονομικοί αναλυτές συμμερίζονται την άποψη του κ. Σμιθ. Θεωρούν ότι η αλλαγή της νομοθεσίας που επέτρεψε τη δημόσια εγγραφή των ιδιωτικών επενδυτικών εταιρειών με «κλειστό» μετοχολόγιο μεταξύ συνεταίρων διέβρωσε το ήθος της Wall Street. Τους επέτρεψε να «ποντάρουν» στις αγορές τα δικά τους κεφάλαια, πολλές φορές εις βάρος του πελατειακού χαρτοφυλακίου τους. «Χωρίς πελάτες δεν μπορούν να υπάρξουν κέρδη. Απομακρύνετε τους ηθικά χρεοκοπημένους ανθρώπους, ασχέτως των χρημάτων που κερδίζουν. Επιστρέψτε στις βασικές αρχές για να προσελκύσετε ξανά τους σωστούς ανθρώπους», καταλήγει με δραματικό τόνο ο κ. Σμιθ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.